Hoppa till innehåll

Vem Var Che Guevara?


Putside

Rekommendera inlägg

  • 4 veckor senare...
  • 2 månader senare...

Legenden från argentina som vigde sitt liv åt det förtryckta sydamerikanska folket.Själv så beundrar jag denne man oerhört mycket.Che guevara var uppvuxen hos en relativt vanlig familj och Che hade även en väldigt bra läkarutbildning,Ändå kämpade han för sitt folk mot orättvisor...

 

Hans hela Namn är Ernesto Lynch de la Serna

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

man kan egentlinge inte fråga någon vem Che Guevara var. om du frågar någon nuförtiden, så får man bara deras personliga åsikt. eftersom che guevara var en så stark person politiskt så kan du inte få mer än en åsikt. du ska helst höra honom själv prata, och sen döma honom efter det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tycker själv han gjorde ett bra jobb, han är en äkta patriot, slås för sitt folk, altså han slogs inte bara för sina landsmän, typ som att jag skulle slås under norsk flagga, sån patriot. fast komunismen var ju inte så stor del av hans korståg, det var bara det enda som han hade gemensamt med fidel som gjorde att han fick störe inflytande hos honom, fast det är min egna tolkning av själva che's liv...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Legenden från argentina som vigde sitt liv åt det förtryckta sydamerikanska folket.Själv så beundrar jag denne man oerhört mycket.Che guevara var uppvuxen hos en relativt vanlig familj och Che hade även en väldigt bra läkarutbildning,Ändå kämpade han för sitt folk mot orättvisor...

 

Hans hela Namn är Ernesto Lynch de la Serna

 

Nä inte bara åsikter,även fakta,men du har rätt ofta så är det bara åsikter.Tycker också Che var en stor man.Hade varit en mycket bättre och engareande representant för Cuba än vad Fidel är idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ehh, okej, han gjorde ju typ bara så hela kubas ekonomi krashade? jäääääte bra, fast han hade ju en god tanke från början, fast landet var inte anpasat för hans taktik... synd att usa döda honom bara... (det var typ dom som dödade honom) och i sydamerika så är han typ i jämnhet med jesus... därför är hans ansikte skit skänt....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...