Gäst Tibia boy Skrivet 18 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2005 Som rubriken säger spelar ni för mycket? Hur länge borde man får spela varje dag? Är du Tvspelsberoende? Man är tvspelsberoende om man spelar 5h eller mer varje dag och det är en sjukdom eller vad man säger. Anser ni att det är rätt att man bara får spela max 5h? och sedan kallas spelberoende och varför tycker ni det? Motivera era svar. Det var ju stora disskutioner om det här innan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 18 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2005 Tycker inte spelberoende bör definieras som att du spelar mer än fem timmar per dag utan snarare kan du låta bli. Alltså låt säga att du inte jhar nåt att göra, sätter du dig automatiskt framför datorn/teven då och spelar eller hittar du på nåt annat. Fast det är klart spelar du mer än fem timmar per dag så är nog chansen ganska stor att du är beroende. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 19 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2005 Nu för tiden spelar jag ingenting. Skolan och musiken tar för mycket tid. Jag sitter vid datorn ungefär två timmar varje dag, då spelar jag inte. Utan chattar, kollar läget och tittar till lite nyheter. Jag spelar ungefär Tv-spel 1 timme i veckan, det betyder ungefär 4 timmar på en månad. Detta blir på helger. Jag spelar aldrig numera. Spelar jag så blir det väldigt sena lördagkvällar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tibia boy Skrivet 19 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2005 Lanar du då? Hur gammal är du spelar 4 H i veckan skulle vara något för mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 19 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2005 Nä.. Max två gånger om året. Jag sparar väldigt mycket pengar på att inte spela, när jag spelade som mest, 11-12 års åldern gjorde jag av med ungefär 1000 kronor på ett halvår, på spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 12 Skrivet 19 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2005 Håller på med läxor tänker på framtiden också ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elite Cheater Skrivet 20 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2005 Spelar hur länge jag vill tills morsan får ryck o plockar modemet men ja vet vart de ligger haha :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 21 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2005 spelar inget på vardagar, men destomer på helger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fable lover Skrivet 21 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2005 en vanlig vardag med skola o dev andra saker 1-3 h på helger desto mer 3-5 kanske Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad Skrivet 22 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2005 (redigerat) Bara tills ögonen skrumpnar ihop Nej men ganska mycket på helger... (4-5 h) på fritiden e det mest internet..... Redigerat 22 Februari 2005 av Orzon Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad Skrivet 22 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2005 (redigerat) dumma dator <_< Redigerat 22 Februari 2005 av Orzon Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tutankoopa Skrivet 22 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2005 Tv-spel 2 timmar p Dag Dator 4 Timmar p Dag Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.