Hoppa till innehåll

Religion


Oden

Rekommendera inlägg

  • Svar 269
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Två planeter eller så krockar, celler bildas, vi uppstår.

Att aldrig Big Bang har ägt rum är idioti att påstå. Tilläggas ska ju att många kristna hävdar att det var Gud som skapade Big Bang.

Men nog om det, skulle Gud finnas skulle världen vara bättre. Annars är Gud en j*vla idiot.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det står ingenstans i bibeln att dinosarierna inte funnits. Det står dock att Gud skapade jorden på en vecka, det är vetenskapligt bevisat att dinosarierna fanns flera miljoner år innan människorna, eller föregångarna till människorna. Detta har man räknat ut med Kol14-metoden.

Här är ett klart bevis på att bibeln för det mesta är lögn och förbannad dikt.

Dock så har en del kristna börjat hävda att "ja, men en vecka för Gud är kanske som miljontals år för oss..." Sånt man alltid hör i efterhand.

 

Människans kropp är inte alls detaljerad, bara biologiska sammansättningar och cellbildningar. Inget speciellt, detta förekommer hela tiden, överallt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm, tror nog att en del i bibeln e sant, känner en präst som tror på Big Bang. Enligt bibeln var vi färdig utvecklade när vi skapade (homosapiens sapiens) men från början var vi ju lika enkla som en amöba, ett en celligt djur....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Religion är ett opium för folket"

Karl Marx

 

tydligen ett opium att argumentera om....

vi kanske ska gå tillbaka till ämnet istället för att diskutera den mänskliga biologin.

 

Zdravo: Har du hört talas om begreppet kloning, nej jag menar inte sci-fi varianten från SW eller nåt utan den kloningsteknik vi har idag. Det går att skapa delar av en människa, inte hjärnan eller den mer komplicerade delarna men saker som hud och muskelmassa gå att odla, bromsklossen som gör att vi inte kan klona människor ifrån hudceller heter pengar.

 

Men, ett lyckat försök finns faktiskt, fåret Dolly klonades fram ur en hudcell från sin "mamma".

 

Människan är en oerhört komlicerad varelse precis som allt levande.

men nåja vi kanske ska gå back to topic.

min åsikt är ganska enkel, de (läs invandrarna) får gärna komma hit så länge de inte lever på socialbidrag i flera år eller bygger minareter. Gärna synagogor, moskeér tempel osv. men inte minarete. Varför: jo för en minaret hörs på flera kilometer OCH den låter två gånger under den tid då de flesta sover.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag måste bara lägga till en sak till Zdravo.

Zdravo, människan såg inte ut så här när jorden skapades, människan har naturligt utvecklats genom alla dessa j*vla år. Men, som biblens version av skapelsen säger, så fanns människorna direkt. I paradiset med alla djur. Den historien har vi alla hört, men vart kom då dinosaurierna ?

En människa utvecklas efter behov, precis som allt annat här i världen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

.....

Zdravo: Dolly är ett får som är klonat med allt det behöver för att överleva. När vi kravlade upp ur havet så var vi ännu dummare än får. Men långsamt så evolutionerade vi till att bli en slags intelligenta apor som gick på två ben. Vi hoppade ner ur träden och homo sapiens var skapad, eller utvecklad. Neandertalarna dog ut eftersom de inte kunde mäta sig med de bra mycket smartare homo sapiens.

 

Såatt det var inte bara så att människan skapades som det står i sagoboken bibeln, utan big bang small. En järnkärna (jorden) drog åt stoft som sakta blev hårt och blev grunden till vår planet. bland allt stoft fanns också is, det blev våra hav där de encelliga urdjuren (amöbor, toffeldjur osv.) uppstod. Och de var enkla, med bara en cell är de än idag de absolut simplaste levande varelserna. Tro mig jag har odlat sådana och allt de gör är äter. Ivarjefall, urdjuren blev fiskar som (tidigare nämnt) kravlade upp ur haven. Räcker det för att övertyga dej eller ska jag förklara närmare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...