Arwen Undomiel Skrivet 1 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2005 De som säger att de älskar sitt land, menar nog inte att de älskar det på samma sätt som man älskar en människa. De menar väl bara att de är stolta över sitt land och kanske skulle gå så långt som att offra livet för det. Själv skulle jag aldrig ställa mig bakom en sådan uppfattning, men andra har väl rätt att vara patrioter så länge det inte leder till att de inte hatar något annat. Rasism innebär ursprungligen bara att man anser att mänskligheten är indelad i raser. Alltså är inte begreppet rasism värderande från början. Men idag har det ju fått en långt vidare betydelse. För mig är en rasist en person som anser att vissa folkgrupper (eller raser) är mindre värda än andra. Detta är alltså inte samma sak som patriotism. Beträffande min inställning till rasism, så finns det överhuvud taget inga empiriska eller rationella argument som stödjer rasismen. Alltså är den trams. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 8 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2005 oden+ nazism= sant? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nOfear Skrivet 8 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2005 Patrioter Suger Nazister Suger Rasister Suger Så det så ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Fuel Skrivet 11 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2005 Vad har patrioterna gjort dig? möjligen att nationalsiter härjar ibland MEN PATRIOTER ÄR BARA SÅDANA SOM VÄRNAR OM&ÄLSKAR SITT LAND. cobraz: älskar inte du ditt hemland? i så fall e du patriot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nOfear Skrivet 11 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2005 Är du dum eller bara för jag kommer från sverige behöver jag inte vara en rasse som dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst volvotobben Skrivet 12 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 12 Mars 2005 man är inte rasist bara för att man älskar sitt land Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Spirtual Skrivet 13 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2005 man är inte rasist bara för att man älskar sitt land Nej, det behöver man inte vara. Men man blir ju ändå kallad rasist om man säger att man gillar Sverige. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nOfear Skrivet 14 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 14 Mars 2005 Jag har inte sakt att man är rasist om man älskar ens land man är rasist om man är emot andra folkgrupper och religoner ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 22 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2005 Patrioter suger. Nazister suger. Rasister suger. De suger inte de som suger är: Kommunister Feminister Anarkister Utlänningar Homosexuella Dock är invandrar tyskar, engelskmän, amerikanare okej för de ser ut som oss Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Fuel Skrivet 22 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2005 Håller med Xade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 22 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2005 Jag måste säga att för en gångs skull håller jag med Jellyfish! Hur kan man älska ett land? Den frågan ställer sig ingen. På en skola jag gick i förut var det ett gäng killar och tjejer som gick runt med tröjor där nationalsången stod skriven på och så stod det att vi skulle hylla våra fäders land. Men vem i h*lvete (ursäkta svordomen) kan vara helt säker på att ens fäder är genom svenskar från första början. Patriotism är bara ett påhitt och som alla tycker är så himmla häftigt. Men vad är det som är så häftigt med att älska ett land, det lever ju inte ens. Jag kan ju säga att jag älskar min säng, är jag en säng patriot då? <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst volvotobben Skrivet 22 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2005 Jag måste säga att för en gångs skull håller jag med Jellyfish! Hur kan man älska ett land? Den frågan ställer sig ingen. På en skola jag gick i förut var det ett gäng killar och tjejer som gick runt med tröjor där nationalsången stod skriven på och så stod det att vi skulle hylla våra fäders land. Men vem i h*lvete (ursäkta svordomen) kan vara helt säker på att ens fäder är genom svenskar från första början. Patriotism är bara ett påhitt och som alla tycker är så himmla häftigt. Men vad är det som är så häftigt med att älska ett land, det lever ju inte ens. Jag kan ju säga att jag älskar min säng, är jag en säng patriot då? <_< Du har faktiskt en poäng där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.