Hoppa till innehåll

Låneböcker


nico

Rekommendera inlägg

lämnar du dina låneböcker i tid?

 

det gör nästan alltid jag. men jag blir förbannad på folk som lämnar in en bok som man väntar på flera veckor för sent. eller ännu värre; lånar om den 3gånger och sen lämnar den ett bra tag för sent!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

japp. det tycker jag med, men vissa kan tydligen inte lämna dem i tid.

men jag har ett trick. om de lånar om flera gånger bruker jag reservera. då kan de inte låna om någon mer gång! fast i gengäld brukar de lämna böckerna för sent!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

olagligt som kanske alla vet att kopirea en film, och vem f*n är så j*vla fattig så dom inte orkar punga ut (iallfall i min stad) 19 kr för att se en film...

 

jag kan inte heller låna grejer på vårat biblotek längre, fick en skuld på 100 spänn FAST jag lämnat tillbaka bökerna jag lånade... sjuka j*vlar, och jag lovar att inte någon skulle hyra den efter mig... (svenska försvarets 50 tal hete boken... fanns typ 50 exemplar...)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag lånar aldrig böcker från bibliotek längre. Dom har ingen ordning på sig. Antingen gör de inget annat än gnäller om att de inte fått tillbaka boken (fast de fått det) eller så glömmer de bort helt och man kan behälla boken (händer väl inte särskillt ofta dock).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...