nico Skrivet 26 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2005 lämnar du dina låneböcker i tid? det gör nästan alltid jag. men jag blir förbannad på folk som lämnar in en bok som man väntar på flera veckor för sent. eller ännu värre; lånar om den 3gånger och sen lämnar den ett bra tag för sent! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 26 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2005 Det låter ganska idiotiskt att inte lämna in dom i tid, och istället få en smaskig böter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 26 Februari 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2005 japp. det tycker jag med, men vissa kan tydligen inte lämna dem i tid. men jag har ett trick. om de lånar om flera gånger bruker jag reservera. då kan de inte låna om någon mer gång! fast i gengäld brukar de lämna böckerna för sent! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Spirtual Skrivet 26 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2005 Om det är nån bok jag vill läsa så köper jag den i pocket-version för 50lappen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 26 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2005 Kan man också göra. Det är ungefär som att hyra film, om du köper en film för 200 spänn är det ganska sannolikt att man max ser den 3 gånger. För det mesta en gång. Då är det ju bättre att hyra den för en 50 lapp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jellyfish Skrivet 26 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2005 Kan man också göra. Det är ungefär som att hyra film, om du köper en film för 200 spänn är det ganska sannolikt att man max ser den 3 gånger. För det mesta en gång. Då är det ju bättre att hyra den för en 50 lapp. ...eller hyra och bränna skiten... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 27 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2005 Haha, gillar din komentar där Jellyfish :P Så j*vla skön! Du brummelisa, man behöver inte betala nån stor fet böter om man är under 15år. Man ska passa på att leva som man vill så länge man kan :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 27 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2005 Jellyfish, självklart. Har jag gjorde några gånger, kopierat VHS filmer också =D Brummelisa ? :D. Mellanmjölk. Jaså, jaså. Visste jag inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 28 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2005 vi får inte böter på mitt biblotek, biblotikarien bara blänger lite på en..... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apoca Skrivet 28 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2005 olagligt som kanske alla vet att kopirea en film, och vem f*n är så j*vla fattig så dom inte orkar punga ut (iallfall i min stad) 19 kr för att se en film... jag kan inte heller låna grejer på vårat biblotek längre, fick en skuld på 100 spänn FAST jag lämnat tillbaka bökerna jag lånade... sjuka j*vlar, och jag lovar att inte någon skulle hyra den efter mig... (svenska försvarets 50 tal hete boken... fanns typ 50 exemplar...) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 28 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2005 Jag lånar aldrig böcker från bibliotek längre. Dom har ingen ordning på sig. Antingen gör de inget annat än gnäller om att de inte fått tillbaka boken (fast de fått det) eller så glömmer de bort helt och man kan behälla boken (händer väl inte särskillt ofta dock). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 3 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2005 Vårat bibliotek är ganska litet, så biblotekarien märker inget om vi lämmnar böckerna för sent... =) (Tror att det är lite felstavningar i mitt inlägg...) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.