Hoppa till innehåll

Vem Faller I Kriget?


Zeem

Vem FALLER/FÖRLORAR/FÖRSVINNER i kriget?  

136 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Jag tror faktiskt att ingen kommer att falla, dom kommer kriga om tvspels marknaden i all oändlighet...

 

Men en sak är klar... Nintendo kommer deffinitivt inte att falla.. dom är för inarbetade... tänk att Nintendo gjorde sitt första tv-spel NES innan sony ens hade en tanke på Playstation...

 

Alla e bra på sitt sätt...

 

Nintendo har spelen + erfarenheten

Sony har hårdvaran + lite erfarenhet

Microsoft har mjukvaran (Think.... Windows)

Redigerat av Thunder Dragon
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 119
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Sony har alltid lyckas hålla sig kvar tack vare smart timing på soelrealese:erna. Nintendo lär inte gå under, tänk bara på alla stora titlar dom harsom dessutom är exklusiva. Microsofts konsoll xbox har överlevt därför att många tror att mycket kraft = bra konsoll villket är FEL.

 

Nintendo

+ Har en massa exklusiva stora (zelda exempelvis) titlar och dessutom har de sina gameboy grejer som folk köper som galningar.

 

- många är missnöjda med bristen på online spel villket förmodligen lär hjälpas upp av att revolution går det rykten om kommer ha just det. har en del udda ideér som kanske gör folk upprörda. (alla minns vi väl n64 som körde på kasetter när cd-skivorna kommit.)

 

Sony

+ Spyr ut sig spel i samma takt som jag vet inte vad, otroligt snabbt ivarjefall.

 

-Jag vet inte faktiskt, många spels kvalité har väl inte varit den bästa.

 

Microsoft

+ windows bra, microsoft gjort windows, microsoft gjort xbox, xbox bra, så tänker förmodligen en del (jag håller inte med om att nåt av dom där sakerna är bra, död åt xbox)

 

- Verkar tänka mer på kraft och snygghet snarare än kvalité dessutom är spelen bra mycket dyrare än både sonys och nintendos likaså själva konsollen. Gamecube går att få för åttahundra kronor medans xbox fortfarande kostar över tusenlappen....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen kommer att gå under. Alla har sin kvalite, och en framtid. Men måste säga att Nintendos knän varit svaga de senaste åren. Fast Nintendo har fortfarande sin Kreativitet att få fram nya udda varianter som skiljer sig från mängden. Nintendo kommer alltid att ha sina anhängare/fans. Själv tycker jag att Nintendo har mera inriktning åt spelglädje hela tiden och struntar i att ligga högst tekniskt. Medans XBOX kanske är lite mer åt data hållet. Sony ligger väl lite emmelan och allt behövs ju på marknaden. Synd att en dröm med sammanslagning aldrig kommer att förverkligas.

 

Visste ni att Nintendo från början var en utav grundarna till Playstation. Så egentligen har dom ett litet finger på maskinen. Det var från början ett samarbete mellan Nintendo och något annat företag (Philips tror jag dte var). Sony hade också ett finger med i spelet. Projektet lades ner, fast Sony tog upp projektet på nytt och började arbeta med den igen!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bill Gates är en girig människa som inte tänker på nåt annat än att alla barn ska bli feta och spela på hans lika feta konsoller.

 

Avundsjuk på hans rikedom eller han får cirka 1000 i sekunden och cirka 1 miljoner per 1 minut. och det är sant han har skapat windows nästan hela fuska.se har windows alla surfar hela tiden och pengarna rinner i hans konto.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...