Hoppa till innehåll

Vad Tycker Ni Om Reklam

Gäst sparky

Rekommendera inlägg

• Svar 102
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jaja... Smaken är som baken, inte sant?

Men vissa reklamer kan vara ganska häftig och ovanlig. Såg en reklam där det var lite 'kaos' i New York. Bilar brinde och gled uppochner längs gatorna. Flesta liftade med Helikopter för att komma till jobbet.

En motorcykelist kör in i ett fik och lämnar ett brev och bryr sig inte om den skadan han gjort. Sedan plötsligt handlar det om något företag som säljer aktier eller något sådant. Det ska vara underhållande reklam. Inte som de vanliga hud- & hårprodukter reklamerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaja... Smaken är som baken, inte sant?

Men vissa reklamer kan vara ganska häftig och ovanlig. Såg en reklam där det var lite 'kaos' i New York. Bilar brinde och gled uppochner längs gatorna. Flesta liftade med Helikopter för att komma till jobbet.

En motorcykelist kör in i ett fik och lämnar ett brev och bryr sig inte om den skadan han gjort. Sedan plötsligt handlar det om något företag som säljer aktier eller något sådant. Det ska vara underhållande reklam. Inte som de vanliga hud- & hårprodukter reklamerna.

hmm.... Du vet.... Sånt kallas för artiklar och nyheter... Reklam är mest för att få saker och ting sålda...

Tycker själv det är väldigt tråkigt att göra reklam... :cry:

EDIT: sry Rowyn, missade poängen med ditt inlägg... läste det fel...

Redigerat av Petey Piranha
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att reklamen kan vara könsdiskriminerande. I den där reklamen för Ticca Masala (stavning) eller vad det hette, så är det en lite överviktig kvinna med, och det går bra att de ser ut så om de är matlagningskvinnor. Men när det handlar om hår- eller hudprodukter så måste kvinnorna vara jättesnygga och sexiga. Och det tycker jag är skit.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ENGULBanaaAaAaN

Jag tycker att reklamen kan vara könsdiskriminerande. I den där reklamen för Ticca Masala (stavning) eller vad det hette, så är det en lite överviktig kvinna med, och det går bra att de ser ut så om de är matlagningskvinnor. Men när det handlar om hår- eller hudprodukter så måste kvinnorna vara jättesnygga och sexiga. Och det tycker jag är skit.

Jo, men hur många kvinnor skulle köpa hudvårdsprodukter om det stog någon skabbig häxa och smörjde in sitt ansikte. Fast jag håller med dig om att det är skit
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men alla dessa ungdomar som ser en massa smala och sexiga kvinnor i reklamen, de tycker de själva är feta fast de har normal vikt. Hade det varit skabbiga häxor i reklamen hade de iallafall tyckt att de varit väldigt vackra.

Men vad göra, sex säljer, och reklambranschens ända syfte är att tjäna pengar, så vafan bryr dem sig om en massa tjejer blir anorektiker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...