Selene Skrivet 22 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2006 ICA reklamen var okej i början, men den blir bara tråkigare och tråkigare för varje gång. Synsam och Poolia...Yurk! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 22 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2006 Jaja... Smaken är som baken, inte sant? Men vissa reklamer kan vara ganska häftig och ovanlig. Såg en reklam där det var lite 'kaos' i New York. Bilar brinde och gled uppochner längs gatorna. Flesta liftade med Helikopter för att komma till jobbet. En motorcykelist kör in i ett fik och lämnar ett brev och bryr sig inte om den skadan han gjort. Sedan plötsligt handlar det om något företag som säljer aktier eller något sådant. Det ska vara underhållande reklam. Inte som de vanliga hud- & hårprodukter reklamerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst QuikSilver Skrivet 23 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2006 Gillar inte reklam, speciellt när det är mitt i ett bra program..Då är det riktigt surt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadowbeing Skrivet 24 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2006 (redigerat) Jaja... Smaken är som baken, inte sant? Men vissa reklamer kan vara ganska häftig och ovanlig. Såg en reklam där det var lite 'kaos' i New York. Bilar brinde och gled uppochner längs gatorna. Flesta liftade med Helikopter för att komma till jobbet. En motorcykelist kör in i ett fik och lämnar ett brev och bryr sig inte om den skadan han gjort. Sedan plötsligt handlar det om något företag som säljer aktier eller något sådant. Det ska vara underhållande reklam. Inte som de vanliga hud- & hårprodukter reklamerna. hmm.... Du vet.... Sånt kallas för artiklar och nyheter... Reklam är mest för att få saker och ting sålda... Tycker själv det är väldigt tråkigt att göra reklam... :cry: EDIT: sry Rowyn, missade poängen med ditt inlägg... läste det fel... Redigerat 24 Februari 2006 av Petey Piranha Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 25 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2006 Jag tycker att reklamen kan vara könsdiskriminerande. I den där reklamen för Ticca Masala (stavning) eller vad det hette, så är det en lite överviktig kvinna med, och det går bra att de ser ut så om de är matlagningskvinnor. Men när det handlar om hår- eller hudprodukter så måste kvinnorna vara jättesnygga och sexiga. Och det tycker jag är skit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ENGULBanaaAaAaN Skrivet 27 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2006 Jag tycker att reklamen kan vara könsdiskriminerande. I den där reklamen för Ticca Masala (stavning) eller vad det hette, så är det en lite överviktig kvinna med, och det går bra att de ser ut så om de är matlagningskvinnor. Men när det handlar om hår- eller hudprodukter så måste kvinnorna vara jättesnygga och sexiga. Och det tycker jag är skit. Jo, men hur många kvinnor skulle köpa hudvårdsprodukter om det stog någon skabbig häxa och smörjde in sitt ansikte. Fast jag håller med dig om att det är skit Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 3 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2006 Men alla dessa ungdomar som ser en massa smala och sexiga kvinnor i reklamen, de tycker de själva är feta fast de har normal vikt. Hade det varit skabbiga häxor i reklamen hade de iallafall tyckt att de varit väldigt vackra. Men vad göra, sex säljer, och reklambranschens ända syfte är att tjäna pengar, så vafan bryr dem sig om en massa tjejer blir anorektiker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.