Mezox Skrivet 9 Mars 2005 Rapport Skrivet 9 Mars 2005 Vad är skillnaden mellan rollspel och äventyrsspel? Citera
pollenallergi Skrivet 9 Mars 2005 Rapport Skrivet 9 Mars 2005 Äventyrs spel brukar vara mer som t.ex Zelda: TWW där det gäller mer att skaffa nya saker för att komma vidare i spelet. Rollspel är mer snack och ofta omgångsbaserade strider. Citera
Mezox Skrivet 9 Mars 2005 Författare Rapport Skrivet 9 Mars 2005 Fattar inte så mycket kan du förklara lättare? Citera
KazeN Skrivet 9 Mars 2005 Rapport Skrivet 9 Mars 2005 Det vill säga att zelda så behöver man saker för att avancera sig vidare genom spelet (t.ex. du behöver det en båt för att komma till nästa ö). Rollspel brukar vara omgångsbaserade strider ofta med experience inblandat ( erfarenhetspoäng så man går upp i level). I rollspel kan det vara att man ser en fiende gå runt på kartan och går man fram till denne kommer det upp en ny skärm där spelarna slåss i tur och ordning. Citera
Mezox Skrivet 9 Mars 2005 Författare Rapport Skrivet 9 Mars 2005 Tack för förklaringarna jag förstod mer av Kazen^ men jag vill fortfarande veta mer. Citera
Quisties Skrivet 10 Mars 2005 Rapport Skrivet 10 Mars 2005 Man brukar spela rollspel i grupp, tvärtemot gäller äventyrsspel. I rollspel finns oftast möjlighet till att levla upp och skaffa ny utrustning. I vissa varianter av äventyrsspel finns level, men det är inte alltid lika viktigt då. Skulle gärna komma med mer information men detta var allt jag kunde komma på. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.