Hoppa till innehåll

§1.3

Rekommendera inlägg

Regel §1.3 är en konstig regel. Nuförtiden är ju all nerladdning laglig. Det är fildelningen som är olaglig. Därför ska vi få prata hur mycket om nerladdning vi vill. Sålänge vi inte slinker på in på fildelning eller cd-keys, cracks etc.

Så länge jag vet var gränserna går för lag och inte lag så får jag väl tipsa om nerladdningsprogram hur mycket jag vill ? Eftersom det är inte olagligt. Det står i reglens beskrivning och olaglig nerladdning. Så vitt jag vet är inte nerladdning av musik, spel och program olaglig.

Nu är jag säkert besvärlig, ville bara påpeka det :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker du har rätt fast jag vill inte prata om sånt här...kanske risk att få varning?

Jag tror inte det är en så stor risk att få farning om man påpekar att man tycker en regel är onödig.

mem: Ja, jag håller med dig.

Det är på många offeciella sidor där man kan ladda ner saker på och så vitt jag vet så gör inte offeciella sidor olagliga saker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det verkar inte som det, henke37. Många trådar har låsts som handlar om hur man tankar ett spel t.ex.. Ganska skumt. Tycker jag.

Och en sak till, när det gäller emulatorer och roms. Finns det någon regel för just detta ? Nä. Är det olagligt att ha emulatorer ? Nä.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla forum har olika regler...

Ena forumet är ett spam forum andra får man abslout inte spama i och vissa får man snacka olagliga nerladdningar etc...

Så Forum.fuska.se har sina egna regler och har beslutat att man inte får prata om eventuelle nedladdningar samt program som t.ex fildelningsprogram etc...

Redigerat av Ragnarök
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla forum har olika regler...

Ena forumet är ett spam forum andra får man abslout inte spama i och vissa får man snacka olagliga nerladdningar etc...

Så Forum.fuska.se har sina egna regler och har beslutat att man inte får prata om eventuelle nedladdningar samt program som t.ex Warez, kazaa, dc++ etc...

Det har dom säkert, men jag menade bara att det inte är olagligt att ladda hem saker eller ens prata om det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Soffan

Igentligen så borde en Modd eller Admin svara på denna fråga. Det var en bra fråga du tog upp iallafall MellanMjölk. ^_^

Själv tycker jag också att det inte är speciellt olagligt att ladda ner Musik och sådant till sig själv. Kan bli ett problem för dem som ger ut just den musiken man laddar ner. De förlorar ju en hel del på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som någon sa, så här väl alla sidor sina egna regler, fuska.se har sina.

Nån moderator kan låsa tråden, eftersom den ändå inte kommer någon vart, men jag ville bara påpeka att Fuska.se inte ska ha en regel för att det är olagligt, sen kan dom förbjuda det för andra själ.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...