Hoppa till innehåll

Vad Har Ni Gjort?!


nico

Rekommendera inlägg

när jag skulle gå in på fuska.se stog det att jag skulle ladda ner ett program och när jag hade gjort det så kom det upp en massa xxx ikoner på skrivbordet. har sidan blivit hackad eller vad? på själva sidan står det typ "hacked by razzlesnake clan" eller nåt... vad har ni gjort egentligen?!

post-5288-1112338350_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

när jag skulle gå in på fuska.se stog det att jag skulle ladda ner ett program och när jag hade gjort det så kom det upp en massa xxx ikoner på skrivbordet. har sidan blivit hackad eller vad? på själva sidan står det typ "hacked by razzlesnake clan" eller nåt... vad har ni gjort egentligen?!

 

hur kunde du starta en tråd om det var hack?

:blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kan ju bero på att jag pm:ade denne någon och ville att denne någon skulle hänga på med ett inlägg för att få det att verka mer trovärdigt (denne någon var nämligen den enda aktiva i det forumet just då).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja.. det är inte så svårt precis. det är svårt att säga nåt generellt men jag kan säga hur jag gjorde min lilla fejkade skärmdump.

 

1. jag gick in på fuska.se och tog en skärmdump och klistrade in den i photoshop (men det går nästan lika bra med t.ex. paint om man inte har photoshop).

2. jag öppnade ett tomt webbläsarfönster.

3. jag klippte ut övre delen av skärmdumpen (från toppen av skärmen tills toppen av webbsidan) från den första dumpen.

4. jag klippte ut den tomma webbsidan från den andra dumpen.

5. jag satte ihop de två bilderna som jag klippt ut.

6. jag klottrade ner nåt på den delen av bilden som föreställde själva webbsidan.

 

sedan minskade jag ner bilden lite för att spara på utrymme.

 

klart!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...