Rallypacker Skrivet 10 April 2005 Rapport Dela Skrivet 10 April 2005 Mitt första jack sitter förmodligen i källaren eller i köket. Min dator finns på andra våningen. Jag har tänkt att lösa detta problem genom en trådlös bredbands-router. Men när jag har tittat runt ¨på olika sidor så ingår det olika saker i alla paket. Vad behöver man igentligen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 10 April 2005 Rapport Dela Skrivet 10 April 2005 det du behöver är egentligen en trådlös accesspunkt (t.ex. trådlös router) och så ett trådlöst nätverkskort eller pc card om du har bärbar dator. det finns även usb mottagare som ser ut ungefär som usb minnen. det ska vara det enda vad jag vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rallypacker Skrivet 10 April 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 10 April 2005 vad behöver jag om hag har en sationär dator..? behöver jag ett pc-card ändå? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
joaacim Skrivet 10 April 2005 Rapport Dela Skrivet 10 April 2005 vad behöver jag om hag har en sationär dator..? behöver jag ett pc-card ändå? Jag har nyligen skaffat Trådlöst... Jag är också på andra våningen med 1jacket i andra änden av huset på våning1... DET ÄR INTE ATT REKOMENDERA OM du har ex 8mbit får du troligtvis alrdig ut den hastigheten på trådlöst (om du inte gillar att spendera onödigt mkt pengar förstås, då kan du ju köpa värsting anläggning)... Just nu sätter jag in en grej i USBn för att få Internet... FUnderar på att byta till sladd ...... JJ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 10 April 2005 Rapport Dela Skrivet 10 April 2005 pc card är för bärbara. det finns som sagt usb grej och så finns det vanliga nätverkskort fast de har en antenn och är trådlösa. men som joaacim säger så är det en del problem med det inte minst med att grannen kan surfa på ditt bredband för krypteringen är inge vidare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mandarin Skrivet 11 April 2005 Rapport Dela Skrivet 11 April 2005 (redigerat) om du inte vill ha ett trådlöst nätverk så kan du ju köpa en lång TP-kabel. Jag har en dator på 3dje våningen och de andra datorerna + modemet och routern i källaren. Det funkar utmärkt med en lång TP. Den är inte ivägen helelr eftersom vi satt fast den i väggen. Redigerat 11 April 2005 av Mandarin Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jerkan Skrivet 11 April 2005 Rapport Dela Skrivet 11 April 2005 jag hade så föru(innan jag flyttade) att jag hade första uttaget på första våningen och datan på andra... jag borrade helt enkelt ett litet hål i golvet ovanför modemet,drog upp sladden där och sedan in i datan... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 11 April 2005 Rapport Dela Skrivet 11 April 2005 det är ju det enklaste och framför allt billigaste. lite kabelhjälp: namn: pachkabel eller utp-kabel kontakter: ethernet eller rj45 typ: rak (inte korsad), oskärmad (skärmad är bara onödigt). sån ska du ha om du ska ha trådbundet nätverk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rallypacker Skrivet 12 April 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 12 April 2005 vad kostar en sån kabel metern? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 12 April 2005 Rapport Dela Skrivet 12 April 2005 beror på, oftast säljs de inte som metervara eftersom att man då måste tillverka kablarna i butiken (altså man sätter ihop kontakterna med en kabel med en specialtång). jag köpte precis en sådan kabel i en mindre lokal pc-butik. där kostade den 119:- och jag köpte 10 m. går säkert att hitta billigare hos t.ex. clas ohlson. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst henke37 Skrivet 12 April 2005 Rapport Dela Skrivet 12 April 2005 Kableln ska kopplas korsad om den går direct mellan modemet och datorn. Bara mellan en router och en dator/modem ska kableln vara rakt kopplad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 12 April 2005 Rapport Dela Skrivet 12 April 2005 jaså? hur förklarar du då att min 10 m kabel mellan modem och dator funkar alldeles utmärkt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.