Hoppa till innehåll

Trådlös Bredbandsrouter


Rallypacker
 Dela

Rekommendera inlägg

Mitt första jack sitter förmodligen i källaren eller i köket. Min dator finns på andra våningen. Jag har tänkt att lösa detta problem genom en trådlös bredbands-router. Men när jag har tittat runt ¨på olika sidor så ingår det olika saker i alla paket. Vad behöver man igentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det du behöver är egentligen en trådlös accesspunkt (t.ex. trådlös router) och så ett trådlöst nätverkskort eller pc card om du har bärbar dator. det finns även usb mottagare som ser ut ungefär som usb minnen.

 

det ska vara det enda vad jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vad behöver jag om hag har en sationär dator..? behöver jag ett pc-card ändå?

 

Jag har nyligen skaffat Trådlöst... Jag är också på andra våningen med 1jacket i andra änden av huset på våning1...

 

DET ÄR INTE ATT REKOMENDERA

 

OM du har ex 8mbit får du troligtvis alrdig ut den hastigheten på trådlöst (om du inte gillar att spendera onödigt mkt pengar förstås, då kan du ju köpa värsting anläggning)... Just nu sätter jag in en grej i USBn för att få Internet... FUnderar på att byta till sladd ......

JJ

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

pc card är för bärbara.

det finns som sagt usb grej och så finns det vanliga nätverkskort fast de har en antenn och är trådlösa. men som joaacim säger så är det en del problem med det inte minst med att grannen kan surfa på ditt bredband för krypteringen är inge vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om du inte vill ha ett trådlöst nätverk så kan du ju köpa en lång TP-kabel. Jag har en dator på 3dje våningen och de andra datorerna + modemet och routern i källaren. Det funkar utmärkt med en lång TP. Den är inte ivägen helelr eftersom vi satt fast den i väggen.

Redigerat av Mandarin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det är ju det enklaste och framför allt billigaste.

 

lite kabelhjälp:

namn: pachkabel eller utp-kabel

kontakter: ethernet eller rj45

typ: rak (inte korsad), oskärmad (skärmad är bara onödigt).

 

sån ska du ha om du ska ha trådbundet nätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

beror på, oftast säljs de inte som metervara eftersom att man då måste tillverka kablarna i butiken (altså man sätter ihop kontakterna med en kabel med en specialtång).

jag köpte precis en sådan kabel i en mindre lokal pc-butik. där kostade den 119:- och jag köpte 10 m. går säkert att hitta billigare hos t.ex. clas ohlson.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...