Hoppa till innehåll

Problem

Kuzune

Rekommendera inlägg

Ibland när jag ska logga in på forumet så kommer det ett forummeddelande där det står att det är nåt fel och sen kan jag inte logga in på hela dagen. Jag vet att jag skriver rätt namn och sånt. Detta händer ungefär varannan dag. Har någon annan samma problem och kan jag fixa det på nåt sätt ??

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...
Skrivet (redigerat)

Har gjort det. Har inte kunnat vara inne på en vecka nu, jag har testat typ 5 gånger om dagen men det funkar inte.

Det står typ så här:

Forummeddelande

Du har inte tillåtelse att använda detta forum och att jag ska försöka senare.

Redigerat av _Master_Sword_
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då är det för att någon har använt antingen ditt IP eller din dator och blivit avstängd.

Det där med IP-ban funkar inte riktigt som man kanske vill, eller? Eftersom de flesta inte har en fast ip utan får ny ibland, och troligtvis delar på ett ental ip med några andra kunder, så blir fler bannade när man bannar en ip. Här är ett bra exempel på varöfr det inte funkar bra. Du säger att hans ip troligtvis är bannad. Ändå kommer han in här på fuska.se. Skyddet funkar inte så bra va? Det förstör för de oskyldiga som får den ip-adressen.

Måste vara riktigt taskigt om man har en kompis som lånar datorn och blir ip-bannad någonstans där amn själv brukar surfa :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De kan förstöra för de oskyldiga i samma område. Det är dock sällan det gör det. Skyddet är inte 100%:t det är finns det inget som är, men å andra sidan så är det det enda skyddet vi har.

Apropå kompisen som lånar datorn så är det ju upp till ägaren och hålla koll på vad som görs med hans internet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När man ansluter till internet så blir man tilldelad ett ip av sin internetleverantör. Detta ip är inte fast om inte internetleverantören erbjuder det och man betalar för det. Hos BBB har man 5 olika ip som man kan få. Jag är inte säker på när ens ip byts men jag tror det är om man loggar ut från internet eller när leverantören startar om sina stationer.

Ingen som vet hur det är med hosts? Man har ju både en ip-adress och en host-adress. Byts host-adressen som ip:n gör eller är den fast? Om den är fast är det väl bättre om man bannar genom den. Eller vad tror du admin?

Redigerat av epaaj
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...