Hoppa till innehåll

Psp


Gäst Skellington
 Dela

Rekommendera inlägg

Det jag säger är att ingen kan säga att psp bara har tråkiga spel innan det släppts.

 

Har jag någonsin klagat på nds grafik? Visst har spelen släppts i Japan och USA men innan man spelat dem själv kan man inte säga att de är dåliga och saknar spelglädje. Hur ett spel är kan man inte se på förpackningen eller ens särskilt bra på screenshots. Nu är vi nog lite offtopic, tillbaka till ämnet. När ska jag få ett ordentligt svar på vad det är som är fel med minneskort?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 58
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Man kan inte jämföra psp's och ds grafik, dom konsollerna fokuser på olika saker! psp vill bara ha prestanda utan spel-glädje medan ds har sämre grafik, men är en roligare konsoll

 

För att man vill inte konka runt med en minneskort oxå!! Det är ju redan störande att man måste hela tiden ha ett minneskort för Ps2, då är det ju dubbelt så störande vid en bärbar konsoll..

Och man ska inte änns snacka om att ett minneskort är väldigt dyrt.. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att man vill inte konka runt med en minneskort oxå!! Det är ju redan störande att man måste hela tiden ha ett minneskort för Ps2, då är det ju dubbelt så störande vid en bärbar konsoll..

Och man ska inte änns snacka om att ett minneskort är väldigt dyrt.. <_<

 

Vad är det som är störande med ett minneskort? Det sitter ju i maskinen hela tiden och man märker knappt av det. På ett minneskort kan du ju även spara andra saker så det är väl självklart att det ska kosta lite extra.

 

När ett spel ligger på cd isället för kasett så får det plats mer. Det kan tex vara som vi sagt innan bättre grafik, men även fler funktioner eller så kan spelet vara större och räcka längre.

 

Jag skulle nog gissa på att man kan ha två nds spel på en psp cd (Observera att detta endast är en gissning från mig).

 

På konsoller som ps2 är det väldigt bra med minneskort för om du ska spela hos en kompis så behöver du bara ta med dig minneskortet med plats för mer än 15 spel istället för att ta med alla 15 spelen. Dessutom så kan man på många kasettspel endast lagra några få sparningar. På minneskort kan du ha över 15 till ett spel.

Det tycker jag är väldigt bra för om man tar ett spel som tex pokémon till gba där man bara kan spara en spelomgång i taget. När du känner för att börja på en ny eller när ditt syskon vill spela så måste du antingen spara över eller köpa ett spel till.

Om inte det är jobbigt och onödigt vet jag inget som är det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att man vill inte konka runt med en minneskort oxå!! Det är ju redan störande att man måste hela tiden ha ett minneskort för Ps2, då är det ju dubbelt så störande vid en bärbar konsoll..

Och man ska inte änns snacka om att ett minneskort är väldigt dyrt.. <_<

 

Mineskort kostar pengar och ger mindre pengar kvar till spel desutom böhövs nog fler mineskort än 1 till 15 spel
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om ni inte har spelat ds säg inte att det är dålig grafik!

Jag tycker att det är jätte bra grafik(för en bärbar konsol) och jag bryr mig inte om psp har bättre! Man klarar sig länge med ds's grafik!

 

Fast varför förflyttar nintendo tillbaka grafiken från n64 !
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Skellington

Varför? För att de inte "orkade" göra med bättre grafik och satsade istället på dubbla skärmar och touchscreen..

 

Vem har sagt att dom inte orkade? Och dessutom så är grafiken inte allt!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mineskort kostar pengar och ger mindre pengar kvar till spel desutom böhövs nog fler mineskort än 1 till 15 spel

 

Jo det räcker till minst 15 spel. På PS så är det 15 platser på minneskortet och ett spel tar vanligtvis 1 plats där. På PS2 har du oftast 8mb att spara på och en sparning tar max 250kb. Det blir minst 4 spel per megabyte vilket blir minst 32 spel på 8mb!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja allihopa tänkte lägga till lite fakta.. :)

 

en wipeout pure savefil är 366 KB stor (metal gear acid save filen är 44 kB) vilket betydet att man borde få plats med ca 80 savefiler av det större slaget på det 32 MB misserkort som följer med PSP valuepack. Det blir helt annat om man ska ha mp3/filmer på kortet såklart.. men då bör man skaffa ett större minneskort.

 

så om man bara ska spela och kolla på UMD filmer på sin PSP så är det enda man märker av minneskortet att man stoppar i det när man köper det.. kanske man kan behöva et större när man har köpt uppåt 100 spel.. men det är väl inget att klaga på? (ett 256 MB minneskort (ca 640 savefiler) för 400kr det blir ca 4 kr per spel man köpt, f*n vad dyrt)

 

Jag är inte helt säker på om det finns/kommer spel som behöver mer utrymme (äger just nu bara wipeout pure).. men jag tvivlar starkt på att det kommer något som behöver mer än 1 meg. i värsta fall kan man lagra savefilerna på datorn om man har för många spel.. man har väl inte direkt 15+ spel som man måste ha med sig/spela samtidigt.

 

slutligen DS må ha bra grafik men PSP har bättre och vad man tycker om spelen är individuellt.. personligen tycker jag det finns ett antal intressanta spel som kommer/redan finns till PSP.

Redigerat av pspmoon
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...