Gäst ymphinorx Skrivet 5 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 5 Maj 2005 Xade: Jupp, men jag tror tyvärr inte de vill lyssna på mig... :( Apoca: Kristendomen idag har väl bara Gud och Jesus, inte någon helig ande!? det är ju Gud man tillber. outside enemy: Det är riktigt, nångon måste ha skapat allt. Att Gud kan "svara" på ens böner stämmer, men hör gud gör man inte, då är man nog snarare lite tokig... Komma och regera med Jesus i paradiset kan 144 000 människor. eller så kan man se påp det som att alla som inte hör gud är lite tokiga....jag såg ett TV-program för ca 1 år sedan där de sa att vissa föremål avger några elektriska vågor(t.ex. en klockradio) vilka vissa människor reagerade på och fick för sig att det fanns spöken och dyl. Då kan man se på det som att det är en gåva de fått som gör att det lättare kan få kontakt med gud. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 6 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 6 Maj 2005 Ville bara säg en sak, gud finns inte! Vi lever på en planet som har uppståt av en explotion. Jorden är en mycket vacker plats som vi har utvecklats på och blivit det vi är i dag människor. Men även om jorden är en vacker plast så är det en ondskefull och farlig plats. Många svälter, dör i krig, naturkatastrofer och liknande. Men det hör till naturens gång. Någon måste dö för att en ny ska födas. Gräset äts av antilopen som äts av lejonet som dödas av andra lejon och människor. Allt har sin gång alla livsformer måste kunna döda varandra för att hålla ett lagom antal. Det finns inget övernatuligt med det. Men människor vill inte dö i katastrofer och liknande. Dom vill leva tills de blir gammla eller föraltid. Och när allt är mörk och svårt omkring oss människor vill vi tro på något bättre att någon kommer att rädda oss när det är som mörkast. Den någon har blivit Gud som alla har använt för att få svåra dagar att gå på. För tänk om man kommer till himelen när man dör och kan leva ett lyckligt liv tillsamans med gud i himmelen om man följer alla guds lagar. Men saningen är den att det inte finns någon riktig gud att klamra sig fast vid. Han är bara ett påhitt en tro inget mer! Världen är en mörk plats, när jag var mindre trodde jag stenhårt på gud för alla sa att han fanns och kunde hjälpa en. Jag blev större och insåg snabbt att jorden är ett h*lvete och att det inte går att komma från den. jag trodde ett tag att gud kunde hjälpa mig bort från den här världen till en som passade mig bättre. Men den bittra saningen blev att Gud finns inte det finns ingen som kan hjälpa mig eller någon annan. Vi lever i en värld där man är ensam, man födds ensam man lever ensam och man dör ensam! Många kan finnas omkrig en men när det gäller är man ensam och någon påhittad gud kan inte hjälpa! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zeem Skrivet 6 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 6 Maj 2005 (redigerat) Men hallå! klart jesus finns, se bild!(Nu skämtar jag jag tror inte att nån gud finns eller nått) Redigerat 6 Maj 2005 av Tv gamer Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 6 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 6 Maj 2005 jesus finns inte han fanns ;) gud finns inte men jesus har funnits Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 7 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 7 Maj 2005 Bra sagt: Selene Jag tror inte gud har skapat världen, det tror jag big bang har gjort. Men jesus kanske har funnits men inte gud ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zeem Skrivet 7 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 7 Maj 2005 HEHE VAD TYCKTE NI OM BILDEN???? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 7 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 7 Maj 2005 ganska fånig<_<......men ändå lite små kul :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 8 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2005 skittrist Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst YoTo Skrivet 8 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2005 Ja, Gud existerar på sätt o vis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
0013 Skrivet 10 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2005 (kristendomen har tre gudar, fadern, sonen, och den heliga anden, eftersom det är dom man ska helga, typ tillbe) religion är bara till för de som har svaga sinnen, som inte klarar av saninge, dom som har det svårt måste tro på något för att inte förlora hoppet, det är ju inte en slump att inga nya "gudar" tillkommer nuförtiden, det är för att alla har typ det bra stält så man behöver inte finna tro på sånt skit. jesus och dom "kom till" då många svälte, då behövde man något som gav ljus, altså, en man med "superkrafter" som gjorde att folket trode att allt skulle bli bätre med tiden, och idag så vet vi ju att allt är bullshit, fast det finns ju fortfarande svaga människor som tror på gud och sånt skit, om 30 år kommer bara 15% av jordens befolkning fortfarande tro på "gud", och dom är muslimer och asiater, vilka är typ länder med fattig dom hihi skulle inte tro det... det är mer ni som verkar vara nervösa; "NEJ FATTA HAN FINNS BARA I TANKARNA!!!!!!!!!!" osv -.-. Det är ni som är svaga, inte vi, så är det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 10 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2005 Det här riktar sig mest till Zdravo då jag nyss läste att han var ett Jehovas Vittne. Jehovas vittnen-sekten tycker jag inte om för fem öre och har inte det minsta respekt för det dem håller på med. Om en familjemedlem inte vill vara med i deras lilla sekt, så uppmanas vittnena att ta avstånd från den personen...om det inte är nära släkting som dotter, son, fader, moder... tyvärr är det så att de riktigt inbitna vittnena ofta tar avstånd från sina barn om de lämnar sekten. Om en kusin lämnar eller inte ens är med i sekten skall man "undvika nästan all kontakt med den släktingen. Även om del finns vissa familjeangelägenheter som kräver att man har kontakt, så bör den kontakten verkligen hållas vid ett minimum" som det så fint skrivet står i "Vakttornet". Jag har erfarenhet av detta då jag känner en som har lämnat sekten...eller lämnat och lämnat...hon var med sedan födseln och blev påtvingad vittnenas tro. Hennes föräldrar pratar inte ens med henne. Dessutom får ju endast 144000 personer komma till himlen enligt vittnenas tro, resterande miljarder människor sk*ter tydligen gud i. Lite väl elitiskt, eller? Nu när jag vet att Zdravo är ett vittne förstår jag varför han är så ivrig att predika om sin tro, då vittnen även uppmanas till det. ...lite intressant är det att deras tro säger: "Jorden kommer aldrig att bli förintad eller avfolkad". Hmm...jaa...gud verkar ha slumrat till lite och missat hela grejen med växthuseffekten, aids, cancer osv. Får väl hoppas att han/hon/det vaknar till snart och fixar det innan det blir för sent...eller är det tecken på att harmageddon är nära? Jag har aldrig gillat religion i någon form, men denna tar priset. Zdravo...du kan ju mer än gärna få förklara varför du tycker att ovanstående saker är bra. Jag förstår verkligen inte varför....jag vill förstå...men jag kan bara inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 10 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2005 hmm, det där med att bara 144000 får komma till himmlen låter lite dumt, isåfall är det ju redan kört, för 144000 jehovas vittnen har nog redan dött......... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.