Skinnpytte Skrivet 23 April 2005 Rapport Dela Skrivet 23 April 2005 Ja gud kanske var som en doktor en mycket bra en och känd och när han tog fich dom för sig att han hade gjort underverk och då det händer nåt bra tror dom det är gud som gjorde det och sen kanske jesus påstår att det är hans far som bor i himmlen Nåt sånt kanske det är Han var som en Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
0013 Skrivet 23 April 2005 Rapport Dela Skrivet 23 April 2005 jaha så nu tror du på gud helt plötsligt? -.- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skinnpytte Skrivet 23 April 2005 Rapport Dela Skrivet 23 April 2005 jaha så nu tror du på gud helt plötsligt? -.- Jag?Nej jag mennade om han hade funnits Fast jag visste jag hade glömt att skriva nåt i inlägget och det var att om han hade funnits Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 23 April 2005 Rapport Dela Skrivet 23 April 2005 Det är han visst, Xade. Som ett virus. Spred sig över världen och fick människor att han gjorde massa prylar. Då vart det snart dags att konfirmera sig :) Konfirmera dig om du inte tror på gud, verkligen smart... <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jellyfish Skrivet 23 April 2005 Rapport Dela Skrivet 23 April 2005 Det är han visst, Xade. Som ett virus. Spred sig över världen och fick människor att han gjorde massa prylar. Då vart det snart dags att konfirmera sig :) Jag konfirmerade mej inte, men varför inte? Kyrkan har sedan länge sugigt ut folket, dags att utnyttja och suga ut dem. Annars så kan man ju göra som jag, bojkotta skiten. Bojkotta röv-kyrkorna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 23 April 2005 Rapport Dela Skrivet 23 April 2005 eller inte, men man kan bojkotta alla moskeer men inte kyrkor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
incognito Skrivet 23 April 2005 Rapport Dela Skrivet 23 April 2005 ..eller bojkotta all religion. Det är bara skit ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 23 April 2005 Rapport Dela Skrivet 23 April 2005 nej, kristendomen och judemdomen är inte skit, resten är Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 23 April 2005 Rapport Dela Skrivet 23 April 2005 (redigerat) Jag känner många som utnuttjade kyrkan för att få pengar av kyrkan efter konfirmationen. Själv så orkade jag inte utnyttja kyrkan. Jag kunde ju ha fått ca 3000kr och fått åka på koncentrationsläger. Ja koncentrationsläger i Tyskland. Det mest kända av de alla Auschwitz. Redigerat 23 April 2005 av TheDarkElf Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 23 April 2005 Rapport Dela Skrivet 23 April 2005 jag konfirmerade mig utan att få nåt, det var en självklarhet för troende Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 23 April 2005 Rapport Dela Skrivet 23 April 2005 OSMART när du kunde ha fått pengar för det Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 23 April 2005 Rapport Dela Skrivet 23 April 2005 Tror absolut inte på gud. Andledningen till att folk tror på honom är för att långt bak i tiden hade fattiga människor det inte så bra. Dom svalt ihjäl, dog av sjukdomar och fick jobba hårt för sin och de rikas levnad. De skapade tron på gud, något bättre en allsmäktig ting som skulle hjälpa dem i deras svåra liv. När dom sedan dog trodde dom att dom skulle få hamna i himmelen med gud och leva det liv dom aldrig fick på jorden. Tanken på att döden inte var så hemsk gjorde dem starkare och fick dem att se fram imot döden istället för att frukta den. Gud är bara som ett sagoväsen en önskan om något bättre. gud finns inte för att ge ledare och rika makt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.