Mezox Skrivet 5 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2005 så du tror inte att någon kan visa sig ångerfull utan att vara det ? Kortfattat: Det går enklare att avrätta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 5 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2005 ja och det blir bättre straff, varför ska man kunna få leva när man inte lät en annan människa göra det Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Haggen Skrivet 5 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2005 Vår rättslag är inte 100% rätt så vad händer om en person är misstänkt för mord och blir oskyldigt dömd ska han bara dö bara så där? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 6 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2005 man får ju kolla upp lite om han är skyldig eller ej. Och att någon blir oskyldigt dömd för mord är väldigt ovanligt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 6 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2005 Vår rättslag är inte 100% rätt så vad händer om en person är misstänkt för mord och blir oskyldigt dömd ska han bara dö bara så där? jaha, better luck next time. det borde vara lättare att bli dömd inte bara till dödsstraff utan till allt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadowbeing Skrivet 9 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 9 Oktober 2005 Man borde inte ha fängelsestraff... Fängelse duger tycker jag.-... Dödsstraff leder ändå bara till fler mord.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nebbig Skrivet 11 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2005 Man borde inte ha fängelsestraff... Fängelse duger tycker jag.-... Dödsstraff leder ändå bara till fler mord.... Jaså, då får du förklara vad fängelserna duger till om man inte ska ha fängelsestraff? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadowbeing Skrivet 11 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2005 Man borde inte ha dödsstraff... Fängelse duger tycker jag.-... Dödsstraff leder ändå bara till fler mord.... Dödsstraff var ordet... oj, lol, skrev fel.... Menade att dödsstraff inte tjänade något till.... Men fängelse gör.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 11 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2005 dödsstraff är ju det ända som gör så att de garanterat inte begår ett brott igen. och dessutom straffar det mycket Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 12 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2005 Dödsstraffet går också ut över den dömdas släktingar och vänner. Jag anser inte att vi i Sverige skall ha kollektiv bestraffning som tillämpas i t.ex. Nordkorea. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 12 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2005 familjen... so what, han blir inte mer oskyldig för det. han som han mördare kanske också hade familj... dödsstraff är helt klart det bästa altenativet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 13 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2005 Dödsstraffet går också ut över den dömdas släktingar och vänner. Jag anser inte att vi i Sverige skall ha kollektiv bestraffning som tillämpas i t.ex. Nordkorea. inte värre för den/de som dödades famliljer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.