nOfear Skrivet 23 April 2005 Rapport Dela Skrivet 23 April 2005 Hörde i bf2 forumet att Nividia Har skapat ett nytt grafikkort med 512 Mb kommer inte ihåg namnet och att ATI radeon håller på med sin Radeon 92TP eller nåt sånt kommer jag ihåg fannnn jag ska kvickt byta från min värdelösa grafikkort RADEON 9200 128 till den nya nividia Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
EkE Skrivet 23 April 2005 Rapport Dela Skrivet 23 April 2005 Det var ATI mer eller mindre som började med sin teknik på 512 mb korten sedan har nvidia apat efter........ och det var ett bra tag sedan som ATI hade 512 mb kortet färdigt men när det släpps kan ju dröja ett tag till.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 23 April 2005 Rapport Dela Skrivet 23 April 2005 Det var ATI mer eller mindre som började med sin teknik på 512 mb korten sedan har nvidia apat efter........ och det var ett bra tag sedan som ATI hade 512 mb kortet färdigt men när det släpps kan ju dröja ett tag till.... En vän till mig har ett grafikkort på 1024mb frn Radeon(eller vad de heter). Han har haft det i ett halvår tror jag. Hade för mig att han hade ett på 512mb sist jag frågade men han sa nyss att det var på 1024mb och jag litar på honom. Det betyder att dessa 512mb grafikkorten inte är så nya längre ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nOfear Skrivet 23 April 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 23 April 2005 överdriver man inte med 1024 mb i kortet vad ska man ha med dem till inte ett enda spel kommer kräva så stor grafik Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 23 April 2005 Rapport Dela Skrivet 23 April 2005 du, för 10 år sedan trodde man aldrig att ett spel skulle kräva 64mb i grafik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nOfear Skrivet 24 April 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 24 April 2005 fast 1024 mb kommer nog få jobba om typ 5-6 år Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 24 April 2005 Rapport Dela Skrivet 24 April 2005 fast 1024 mb kommer nog få jobba om typ 5-6 år Det är möjligt att det blir så men det är bra att vara förberedd ;) Många spel idag kan nog komma upp i att kräva ca 256mb om man kör på högsta grafiken om inte ännu högre. Utvecklingen går fort nu så snart behövs nog 1024mb korten för att kunna ha högsta grafiken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oden Skrivet 25 April 2005 Rapport Dela Skrivet 25 April 2005 Om 5-6 år är våra grafikkort skräp. För 5-6 år sedan var man glad om man hade ett sprillans nytt grafikkort som hade 6 mb minne. Dessutom bestämmer inte minnet hur bra ett grafikkort är. Lika lite bestämmer minnet hur bra en dator är. Om två år kommer minnena att vara mer än dubbelt så snabba. Ingen vill då ha ett gamalt skit kort med 512 mb slöa minnen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Doed Skrivet 25 April 2005 Rapport Dela Skrivet 25 April 2005 6 mb var lite för 5-6 år sedan också. då var det 32 mb, kanske 64. Men det kanske kommer en utvecklingsvåg snart. får några år sedan gick ju processorerna från 400 mhz till 2,5 ghz på nån månad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oden Skrivet 25 April 2005 Rapport Dela Skrivet 25 April 2005 Eller inte.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nOfear Skrivet 25 April 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 25 April 2005 inte 6 mb har inte funnits därför dem dubblade hela tiden minnerna på grafikkortet. Jag hade förut en soppa dator med 32 mb grafikkort -.-- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 30 April 2005 Rapport Dela Skrivet 30 April 2005 (redigerat) Jag tror att NVidia har fixat så att man kan sätta i två stycken 256mb grafikkort i datorn så att man får 512mb. Är inte helt säker... Redigerat 30 April 2005 av TheDarkElf Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.