Hoppa till innehåll

Feminism


Xade
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 248
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Fuel

Äkta feminism= Hata män

 

jämställdhet= Männen bestämmer mest och som det alltid varit.

 

Jag har kommit (genom Fuel metodens matematiska uträkning) fram till att

 

jämställdhet är bra. mansdominans!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ymphinorx

Äkta feminism= Hata män

 

jämställdhet= Männen bestämmer mest och som det alltid varit.

 

Jag har kommit (genom Fuel metodens matematiska uträkning) fram till att

 

jämställdhet är bra. mansdominans!

 

OK din åsikt men eftersom du är en omogen man tänker du ju bara på dig själv och det är ju fruktansvärt naivt.

Bara för att kvinnan (i de flesta fall) är av naturen svagare än kvinnanbetyder dwet inte att mannen ska styra över henne som om hon vore någon slags slav.

De som tycker så borde tycka att Hitler var en bra man som gav sig på en speciell grupp och torterade, förtryckte och dödade judar, utvecklingsstörda och homosexuella p.g.a. att de var svagare.

se det så här:

du flyttar till ett annat land, där får du en kompis, ni går i samma skola, din kompis är lat och jobbar bara hälften så bra som du, när ni har slutentamen svarar han bara på hälften av frågorna eftersom han bara vet hälften så mycket som du.

ändå får han MVG och du VG p g a ditt ursprung.

Då ställer jag frågan:

"Är detta rättvist?"

Inte precis säger nog många av er maskulinister.

men att bli förtryckt p.g.a. sitt ursprung är väl samma sak som att bli förtryckt p.g. a. sitt kön.

och tycker n iinte det så väntar IG i SO det säger jag er.

Jämstäldhet för migär inte att kvinnor ska ha total makt utan att den person som är bäst för ett arbete ska få arbetet.

Men som det ser ut i dag så kan jag säga er att denna bild inte stämmer.

 

 

 

p.s. Jag är inte kvinna

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jämställdhet ska ju inte vara att kvinnan sty allt eller att mannen styr allt, det ska vara att alla jobbar under samma vilkor och liknande saker.

 

kolla bara på muslimer och liknande beter sig, dom låter sina killar springa runt och göra precis vad dom vill även om det är olagligt. Medan dom dödar dottern om hon t.ex blir kär i en kille som inte passar, är det verkligen rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har ni sett den här? http://www.google.se/search?hl=sv&q=gudrun...=S%C3%B6k&meta=

Kolla på vad jag sökt på och vad google tror att jag menar ^^

 

Nä, det någon sa om jämnställdhat här ovan är helt fel. Jämnställdhet kan aldrig vara att någon bestämmer med än någon annan för att de är födda som man eller kvinna. Jämnstäldhet är som det låter att alla ska ha lika oavsett kön.

 

Feminism sägs gå ut på att skapa jämnstäldhet men de som är riktiga feminister vill att kvinnor ska ha det bäst nu eftersom männen har haft det länge.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kan inte någon anmäla xade för könsdiskreminering...

 

 

finns flera stycken olika slags typer av feminister

 

oaktiva, sånna som hoppas på att allt ska bli bätre innan dom dör, typ min morsa

 

aktiva, sånna som röstar på FI

 

militanta, rakat bort allt hår på skallen, fast har allt hår kvar där det skaver, springer runt på stan och slår ner killar som ser ut att slå sin kvinna, och skricker gärna slagord mot små barn på dagis, exempel

"åk hem och sug din egna lem" (sug din egna k*k menas det)

vill att alla män ska dö, eller få samma status som katter, oftast är dom lesbiska eller jävligt fula så dom kan inte få några killar..

 

vegetariska, sånna som tror att det är inne att vara kommunist/vegetarisk/feminist, oftast allt i ett, jävligt jobbiga, medelålden ligger på 15 år... springer runt i palestina challar och skriver afa lite varstans, exempel gångtunnlar

 

sånna som jag, som inte bryr sig ett piss, som tycker det är ett j*vla gnäll om feminism, hatar dom som säger att tjejer ska nedvärderas och hatar dom som säger att männen ska nedvärderas. tjejer är trots allt väldigt trevliga och nödvändiga för oss män så vi har någon att krama på kvällen och något vackert att titta på :P

 

jämstäldhet? va det finns redan, det gäller bara att ta åt sig av det goda!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ymphinorx

Jag ber om ursäkt.

jag var nog lite oklar vad min åsikt gällde.

jag menade inte att feminist resp. maskulinism skulle vara bra.

jag menade att Sverige skulle vara ett jämställdt samhälle.

jag hoppas att ni som gick emot mig läste hela mitt inlägg och inte bara de fem första meningarna där jag kan verka som en feminist.

Det jag också försökte få fram var att Sverige inte är ett jämstäldt samhälle just nu, men att den nya lagen där (jag vet inte säkert jag tar bara ett exempel) ca 20% av sveriges chefer ska vara kvinnor (ni får gärna rätta mig på den punkten om ni vill).

det ska inte behövas någon lag som säger att kvinnorna måste vara chefer.

det är på ett sätt diskriminerande mot kvinnorna eftersom man behandlar dem som om det behövs någon "stor vuxen som går in och tar över".

den som är bäst för ett jobb ska självklart få det.

men så är det ju inte i dagens samhälle.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nej eftersom männen kan utföra en andel mer än vad kvinnorna kan, iallafall på den fysiska sidan, så jag förstår inte varför kvinnor ska gå och utbilda sig till murare, byggarbetare och asfaltsläggare etc etc när det finns t.ex en j*vla massa ungar att ta hand om på dagis

 

"lön efter kön". javisst. om mannen presterar bättre än kvinnan ska mannen självklart ha mer lön än kvinnan?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...