Hoppa till innehåll

Tvspel Spelar Vi För Mycket ?


Vigge_as_long
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 282
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

  • 2 veckor senare...

ok, skickar ner en var dåligt exempel.... Men om nu gud uppfann glödlampan, hur kom den hit ?

[/quot

1.det e gud som har skapat allt liv o allt som finns överhuvudtaget!

2.det där med glödlampan som du frågar "hur kom den hit" ja genom att gud gav mänskligheten smartheten att uppfinna allt sånt tack vare gud!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

guggo man får tycka vad man vill men det finns gränser för det också..!

så därför tycker jag att du har fel att gud inte har gjort dessa saker so du tror att han inte har gjort eftersom allt som finns runt omkring dig o allt som finns som t.ex hela universum som inkluderar människor,SMARTHETEN ATT BYGGA,UPPFINA OCH UPPTÄCKA,var tack vare gud så istället för att vara så defensiv,börja inse sanning o fakta!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

guggo man får tycka vad man vill men det finns gränser för det också..!

så därför tycker jag att du har fel att gud inte har gjort dessa saker so du tror att han inte har gjort eftersom allt som finns runt omkring dig o allt som finns som t.ex hela universum som inkluderar människor,SMARTHETEN ATT BYGGA,UPPFINA OCH UPPTÄCKA,var tack vare gud så istället för att vara så defensiv,börja inse sanning o fakta!

 

Jag inser mycket sanning och fakta. Gud har inget med fakta och göra. Det handlar bara om tro. Vetenskap är fakta. Eftersom att det är omöjligt att något som "gud" existerar så tror jag inte på det. Allt började med Big Bang. Sedan dess har allt utveklats i något som kallas evolution. Allt började inte som det är idag. Människorna har tex utvecklats från apor, de var inte "färdig byggda" som man tror inom religionen. OCh vad bra att du säger att man får tycka vad man vill. Då kan jag tycka som jag vill utan att du behöver bli upprörd. Och snälla, skriv begripligt så är du bussig

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

guggo man får tycka vad man vill men det finns gränser för det också..!

så därför tycker jag att du har fel att gud inte har gjort dessa saker so du tror att han inte har gjort eftersom allt som finns runt omkring dig o allt som finns som t.ex hela universum som inkluderar människor,SMARTHETEN ATT BYGGA,UPPFINA OCH UPPTÄCKA,var tack vare gud så istället för att vara så defensiv,börja inse sanning o fakta!

 

Och det är precis den åsikten jag också har. Darwin ftw :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...