Hoppa till innehåll

Internet Explorer


Salzalada

Rekommendera inlägg

Hur gör man för att avinstallera IE?

Har gått in på kontrollpanelen ---> Lägg till/ta bort program och letat efter det, men hittar inte IE.

Sedan gick jag in på IE installitionsmapp och letade efter en uninstallfil, men hittade ingen.

 

Så hur avinstallerar jag det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hittade IE och tog bort det, men efter avinstallitionen sa datorn att inställningarna inte började gälla förrän man hade startat om datorn. Det stod också "Vill du starta om datorn nu?" och två knappar som det stod "Ja" och "Nej"på, tyvärr råkade jag trycka på nej.

Senare startade jag om datorn manuellt, men IE var inte borta!

 

Hur ska jag göra då?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan ju alltid gå in i regedit och ta bort allt som har med internet explorer att göra. Men ta inte bort något annat än IE. Det kan förstöra hela datorn och det kan vara ett rent h*lvete att fixa till det igen.

Fråga mig inte vad du sak bort i regedit, det orkar jag inte kolla upp. Du får leta själv efter det som har med IE att göra. Det brukar stå "internet explorer" på nyckeln. Då är det bara att radera den...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

prova att installera IE från en cd eller från internet, då bode du kunna avinstallera från Lägg till/ta bort program. annars så skadar det ju inte att ha kvar det, vissa webbmail och banker stödjer inte firefox så det kan vara bra att ha det kvar.

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...