Nain Skrivet 22 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2005 Denna tråd är för lik "Vad blir jordens undergång" <_< men jag tror på komet teorin men inte 2011 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadowbeing Skrivet 22 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2005 Nej Jorden kommer att bli smör solen kommer att smällta hela jorden Nja, varför just smör hela tiden? lite seriöst tack... *host* :visslar: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 22 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2005 Rinnande lava då? men jag tror ändå ingen lever då så... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadowbeing Skrivet 22 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2005 Rinnande lava då? men jag tror ändå ingen lever då så... Nej, det är mycket möjligt att min släkt har dött ut då... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 23 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2005 Kanske till och med varje släkt som finns försvinner :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ymphinorx Skrivet 23 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2005 Några håller på att ta bort jordens 2 lungor "regnskogar" så om kanske 200 år så kan inga på jorden andas. :blink: Så kommer dom sluta :blink: Hugga träd? Det låter vettigt om gud finns.dessvärre om han inte finns så kommer vi att bli små kålhögar allihopa. p.s. med detta inlägg menar jag inte attt gud inte skulle kunna finnas d.s. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 25 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 25 Maj 2005 Visste ni att varje dag huggs regnskog lika stor som en fotbollsplan ner, och att varje dag utrotas en djurart. Det där med kålhögar låter väldigt logiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shark Skrivet 26 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 26 Maj 2005 Visste ni att varje dag huggs regnskog lika stor som en fotbollsplan ner, och att varje dag utrotas en djurart. Det där med kålhögar låter väldigt logiskt. Tror inte det där med att varje dag utrotas minst en djur art, knappast.. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 27 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2005 det stämmer säkerligen, selene är uppdaterad. men wtf, det finns ju hur många djurarter som helst. nån som har en siffra? :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 27 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2005 Uppskattningarna av antalet djurarter på vår planet är mycket osäkra. Under senare år har uppskattningarna ökat från 3 miljoner till mer än 30 miljoner arter. Det stora flertalet av dessa arter är insekter, framför allt skalbaggar. Artrikedomen av insekter är störst i den tropiska regnskogen. Tidigare har man uppskattat antalet insektsarter i regnskogen till mer än 30 miljoner. I en färsk artikel (Biological Journal of the Linnean Society, vol 71, p 583) hävdas att denna siffra är för hög. Kanske finns det det "bara" 5 till 10 miljoner insektsarter i regnskogen. Det stora flertalet av insektsarterna är okända för vetenskapen. Det handlar alltså bara om uppskattningar. ( info från http://www.biol.lu.se/) Antal utrotningshotade djur: 5.500 (Trodde att det bara var en djurart om dagen men, jag läste det här för någon dag sedan) Genom regnskogsskövlingen förstör vi också många djurarters liv. Vetenskapsmännen uppskattar att 80 arter utrotas varje dag, eller 27 000 per år. Att några få arter försvinner är inget onaturligt, men hastigheten som arter nu dör ut i är rekordartad. Vi får gå tillbaks 65 miljoner år, till tiden för dinosauriernas utdöende, för att hitta en motsvarande massdöd Så nu vet ni lite mer om det! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 27 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2005 haha jag sa ju att selene (hon/han?) hade koll ^_^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 28 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2005 Någon måste ju ha koll! :D Zdravo: :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.