Hoppa till innehåll

Ny Regel

Rekommendera inlägg

Vet inte om det funnits i en sån här regel men Jag tycker det ska finnas en regel som lyder så här.

§1.25 Anmäl inte i onödan.

Tex, om jag anmäler det här inlägget, men jag skriver bara blablabla i anmälningsrutan.

Det är många som trycker på anmälningsknappen av misstag när man ska svara på ett inlägg, så de ska inte beröras isåfall. (Iallafall inte nya medlemmar)

Däremot skulle det vara bra om den regeln kom upp.

Det är väldigt jobbigt när man ser några hundra trådar som heter "Hjälp!" eller "Kolla hit!".

Jag tror att förslaget kommit upp tidigare & att det stått på regelsidan, men nu hittade jag det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tycker iofs att det där låter rättså idiotiskt, eftersom du själv alltid förstår vad ditt ämne handlar om, sen kan ju de som läser det vara hur idiotiska som helst. du kan inte avgöra om man förstår ett ämne eller inte, det är väl upptill varje person själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tycker iofs att det där låter rättså idiotiskt, eftersom du själv alltid förstår vad ditt ämne handlar om, sen kan ju de som läser det vara hur idiotiska som helst. du kan inte avgöra om man förstår ett ämne eller inte, det är väl upptill varje person själv.

Skriver man spelets titel (ex. FIFA Street, hjälp) eller omröstningens ämne (ex. Maträtter, Vilken är din favorit?) är det en tydlig rubrik.

Skriver man "Hjääääääääääääääälp!", "Kolla hit", "Hej!" osv. utan att nämna speltiteln i (huvud)rubriken är det en otydlig rubrik & användaren kan varnas för § 1.25.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Admin, jag vill själv påpeka att en tråd med en rubrik bestående av bara versaler ska tas bort eller låsas. Det är ger ju mycket uppmärksamhet det är det som är det dåliga.

Jag tyckte den regeln var bra eftersom man inte fattar nånting om någon skriva

Rubrik: Hjälp mig!

(ööh?) Förklaring?: Fort!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Admin, jag vill själv påpeka att en tråd med en rubrik bestående av bara versaler ska tas bort eller låsas. Det är ger ju mycket uppmärksamhet det är det som är det dåliga.

Jag tyckte den regeln var bra eftersom man inte fattar nånting om någon skriva

Rubrik: Hjälp mig!

(ööh?) Förklaring?: Fort!!!!

En rubrik kan inte skrivas med enbart versaler.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...