Hoppa till innehåll

Ny Lag Mot Fildelning 1:a Juli


Rallypacker

Rekommendera inlägg

att man inte får ladda ner musik är skit men på sätt o vis är det bra för det finns ganska fattiga musiker som inte tjänar nåt om alla laddar ner deras låtar men typer som 50 cent och mikael jackson eller elvis presley som inte ens lever längre tycker jag man ska få ladda ner musik av.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 111
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

lagen är idiotiskt utformad, de "lagliga" alternativen (inprodicon, itunes mfl) är för dyra och som en sista idiotisk handling så höjs priserna på media... jag är egentligen för den nya copyright lagen, men när det genomförs på ett så klantigt vis kan regeringen inte annat än skylla sig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

att man inte får ladda ner musik är skit men på sätt o vis är det bra för det finns ganska fattiga musiker som inte tjänar nåt om alla laddar ner deras låtar men typer som 50 cent och mikael jackson eller elvis presley som inte ens lever längre tycker jag man ska få ladda ner musik av.

 

Varför det, Är det rätt att 50cent ska förlora mer än j*vla slipknot metallica och alla dem dära grupperna.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

LAGEN ÄR BÄST!!!

 

Ungefär 10% av alla internet andvändare fildelar...

 

Internet kommer att gå mycket snabbare och skatterna kommer att gå ner och alla kommer att bli rikare och allt kommer bli billigare.

 

(detta sker endast om lagen går igenom)

Redigerat av epaaj
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

LAGEN ÄR BÄST!!!

 

Ungefär 10% av alla internet andvändare fildelar...

 

Internet kommer att gå mycket snabbare och skatterna kommer att gå ner  och alla kommer att bli rikare och allt kommer bli billigare.

 

(detta sker endast om lagen går igenom)

 

Är det bara 10%!? :S

Jag har alltid trott att det är fler.

 

Jag gissar att du inte kan särskilt mycket om datorer och internet. Om folk slutar att fildela kommer du inte märka någon skillnad. Förutom att det kanske går lite fortare att surfa på fildelningssidor :P

 

Du kanske inte vet det (konstigt nog) men lagen har redan trätt i kraft. Nu kanske du tänker: "VA!? Jag har inte märkt någon skillnad från innan!". Det är helt rätt. Du märker inget eftersom inget har ändrats. Men även om fildelandet minskat hade du nog inte märkt något.

 

Jag har inget emot att betala för musik, film och spel. Men som priserna är idag är det svårt att ha råd att köpa allt man vill ha. Det är inte någon som förlorar på fildelning. Tvärtom tjänar alla på det.

Redigerat av epaaj
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...