Foxyrock Skrivet 30 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2005 att man inte får ladda ner musik är skit men på sätt o vis är det bra för det finns ganska fattiga musiker som inte tjänar nåt om alla laddar ner deras låtar men typer som 50 cent och mikael jackson eller elvis presley som inte ens lever längre tycker jag man ska få ladda ner musik av. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 31 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2005 lagen är idiotiskt utformad, de "lagliga" alternativen (inprodicon, itunes mfl) är för dyra och som en sista idiotisk handling så höjs priserna på media... jag är egentligen för den nya copyright lagen, men när det genomförs på ett så klantigt vis kan regeringen inte annat än skylla sig själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SwedenRockz Skrivet 31 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2005 Jag tycker att det är jätte dåligt att man inte får ladda hem musik :angry: för då börjar man (Göra egen musik)Låter sk*t Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 1 September 2005 Rapport Dela Skrivet 1 September 2005 bara om man är dålig och/eller har dåliga grejor...en kompis till mig är trummis i ett band och deras låtar låter inte så dåliga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Fatosh Skrivet 2 September 2005 Rapport Dela Skrivet 2 September 2005 att man inte får ladda ner musik är skit men på sätt o vis är det bra för det finns ganska fattiga musiker som inte tjänar nåt om alla laddar ner deras låtar men typer som 50 cent och mikael jackson eller elvis presley som inte ens lever längre tycker jag man ska få ladda ner musik av. Varför det, Är det rätt att 50cent ska förlora mer än j*vla slipknot metallica och alla dem dära grupperna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wrestling_guy Skrivet 2 September 2005 Rapport Dela Skrivet 2 September 2005 Lag är fel vad händer om man ladar ner lite låtar Ska världen gå under LoL Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ymphinorx Skrivet 7 September 2005 Rapport Dela Skrivet 7 September 2005 Lag är fel vad händer om man ladar ner lite låtar Ska världen gå under LoL Men grejen är inte vad ni gör.det är att skivbolagen förlorar på den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lundquist Skrivet 9 September 2005 Rapport Dela Skrivet 9 September 2005 Fyochskamåtlagen ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ymphinorx Skrivet 11 September 2005 Rapport Dela Skrivet 11 September 2005 Ja! Fy och skam. Den brde vara bättree utformad. Men sossarna behöver väl göra något drastiskt för att inte tappa väljare. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 29 September 2005 Rapport Dela Skrivet 29 September 2005 Musik ska man inte ladda ner , det pajar ju hela länslan. Men spel däremot borde man få ladda ner eftersom att de stora företagen redan har så grymmt mycket pengar , särskilt gamla som ändå inte går att köpa i affären Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 29 September 2005 Rapport Dela Skrivet 29 September 2005 (redigerat) LAGEN ÄR BÄST!!! Ungefär 10% av alla internet andvändare fildelar... Internet kommer att gå mycket snabbare och skatterna kommer att gå ner och alla kommer att bli rikare och allt kommer bli billigare. (detta sker endast om lagen går igenom) Redigerat 29 September 2005 av epaaj Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 29 September 2005 Rapport Dela Skrivet 29 September 2005 (redigerat) LAGEN ÄR BÄST!!! Ungefär 10% av alla internet andvändare fildelar... Internet kommer att gå mycket snabbare och skatterna kommer att gå ner och alla kommer att bli rikare och allt kommer bli billigare. (detta sker endast om lagen går igenom) Är det bara 10%!? :S Jag har alltid trott att det är fler. Jag gissar att du inte kan särskilt mycket om datorer och internet. Om folk slutar att fildela kommer du inte märka någon skillnad. Förutom att det kanske går lite fortare att surfa på fildelningssidor :P Du kanske inte vet det (konstigt nog) men lagen har redan trätt i kraft. Nu kanske du tänker: "VA!? Jag har inte märkt någon skillnad från innan!". Det är helt rätt. Du märker inget eftersom inget har ändrats. Men även om fildelandet minskat hade du nog inte märkt något. Jag har inget emot att betala för musik, film och spel. Men som priserna är idag är det svårt att ha råd att köpa allt man vill ha. Det är inte någon som förlorar på fildelning. Tvärtom tjänar alla på det. Redigerat 29 September 2005 av epaaj Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.