Dave37 Skrivet 7 September 2006 Rapport Dela Skrivet 7 September 2006 vad är det du snackar om? i många länder har familjer fått en sämre ekonomi pga valuta bytet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 8 September 2006 Rapport Dela Skrivet 8 September 2006 Vissa familjer kanske, men vad är viktigast, landet i stort eller vissa familjer. Det viktiga är att landet får en bra ekonomi, man kan inte ta hänsyn till alla, det finns alltid förlorare. Vad jag snackar om? Du, jag vet mer än dig, och de flesta här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
The Balrog Skrivet 8 September 2006 Rapport Dela Skrivet 8 September 2006 Vissa familjer kanske, men vad är viktigast, landet i stort eller vissa familjer. Det viktiga är att landet får en bra ekonomi, man kan inte ta hänsyn till alla, det finns alltid förlorare. Vad jag snackar om? Du, jag vet mer än dig, och de flesta här. Du tror det ja, men moderaterna vill ju sänka ungf alla skatter men inte momsen, så , produkter kommer ej att bli billigare med hjälp av moderaterna nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 8 September 2006 Rapport Dela Skrivet 8 September 2006 Moms är ju skatt :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 9 September 2006 Rapport Dela Skrivet 9 September 2006 Moms är bara den del av varan man köper som betals i skatt...tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 9 September 2006 Rapport Dela Skrivet 9 September 2006 (redigerat) Jag tycker Sverige ska gå ur EU. Alltså inte heller skaffa euro. Ett medlemskap flyttar makten från sverige, och vi kan inte själva bestämma över ränta och liknande om våran ekonomi. EU kan omöjligt veta vad som är bäst för alla länder, och vad som är bra för det ena landet kan möjligt vara dåligt för det andra. Redigerat 9 September 2006 av Moberg Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Amaeli Skrivet 9 September 2006 Rapport Dela Skrivet 9 September 2006 Låt sverige vara unika... det får ni tolka som ni vill då jag inta tänker vidarförklara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 9 September 2006 Rapport Dela Skrivet 9 September 2006 Om alla länder har samma valuta, så förenklas internationella affärer. Det är typ den enda anledningen jag vill ha EMU i Sverige, annars tycker jag inte att det är något och ha här. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
The Balrog Skrivet 9 September 2006 Rapport Dela Skrivet 9 September 2006 Moms är ju skatt :S Lär dig läsa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oddset Skrivet 9 September 2006 Rapport Dela Skrivet 9 September 2006 Sverige ska ha kvar kronan! Bara onödigt att byta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 10 September 2006 Rapport Dela Skrivet 10 September 2006 Sverige ska ha kvar kronan! Bara onödigt att byta. Suck, har du ens läst ämnet, varför är det "onödigt". Det är den dummaste kommentar jag hört. Det finns inget onödigt med det. Det kommer stadga Sveriges ekonomi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 11 September 2006 Rapport Dela Skrivet 11 September 2006 (redigerat) Varför skulle det stadga Sveriges ekonomi då? ^^ Har för mig det går rätt bra för Sverige ekonomiskt nu, stämmer? blir det så himla mycket lättare för företag? Jag menar de handlar väl ändå inte med kontanter? Sen tycker jag det är kul att olika länder har olika valuta. Det är ju det som är mycket av känslan när man åker utomlands, att man handlar med andra pengar. Redigerat 11 September 2006 av Moberg Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.