Hoppa till innehåll

Emu


Nain

Rekommendera inlägg

  • Svar 394
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Argumenten om att vi inte ska ha euro därför att man inte vill, eller för att man tycker det verkar svårt att vänja om sig, tycker jag bara är löjliga. Man ska tänka som så att vi aldrig haft något annat tidigare när man snackar om att byta.

 

Om vi haft euro hela våra liv och aldrig hört talas om kronan. Tror ni då vi hade velat bytt bort oss från den gemensammare valutan euro? - Jag vet inte. Kanske hade vi då vetat att vi inte har så mycket påverkan på vår valuta, och därför beslutar att skaffa en egen.

 

Dessutom så tror jag det är viktigt med en egen valuta för landet - kultur, historia. Nästan hela grejen som det varit för mig att åka utomlands, är iaf att få använda utländska pengar. Det är en liten del av attraktionen att komma så långt bort från det vanliga som möjligt. Att ha kvar kronan tror jag kan behålla svenskheten med sverige, och kanske locka de där tre extra turisterna per år.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...

Argumenten om att vi inte ska ha euro därför att man inte vill, eller för att man tycker det verkar svårt att vänja om sig, tycker jag bara är löjliga. Man ska tänka som så att vi aldrig haft något annat tidigare när man snackar om att byta.

Vill och vill, det är en bra idé men vi förlorar på det.

 

Om vi haft euro hela våra liv och aldrig hört talas om kronan. Tror ni då vi hade velat bytt bort oss från den gemensammare valutan euro? - Jag vet inte. Kanske hade vi då vetat att vi inte har så mycket påverkan på vår valuta, och därför beslutar att skaffa en egen.

Jo det skulle vi, för att våra pengar skulle försvinna.

Idén är att öppna handeln & hjälpa varandra. T.ex, de rika länderna får betala in & det fattigare får pengar.

 

Dessutom så tror jag det är viktigt med en egen valuta för landet - kultur, historia. Nästan hela grejen som det varit för mig att åka utomlands, är iaf att få använda utländska pengar. Det är en liten del av attraktionen att komma så långt bort från det vanliga som möjligt. Att ha kvar kronan tror jag kan behålla svenskheten med sverige, och kanske locka de där tre extra turisterna per år.
Det har du rätt i ^^
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men... Det verkade ju så bra först, ju! Vi skulle ju få samma valuta som så många andra länder har, och slippa växla pengar i ett kör! Men sen, att allting blir dyrare då, och att vi inte kommer få nån som helst kontroll över valutan, fick mig att tänka till... Ändå, är jag fortfarande ganska positiv till det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst AndersA

Men... Det verkade ju så bra först, ju! Vi skulle ju få samma valuta som så många andra länder har, och slippa växla pengar i ett kör! Men sen, att allting blir dyrare då, och att vi inte kommer få nån som helst kontroll över valutan, fick mig att tänka till... Ändå, är jag fortfarande ganska positiv till det.

Nej, allting kommer ha samma pris. Eftersom de rika länderna ger pengar till de fattigare så att ekonomin jämnas ut & det gör så att vi blir tvugna att betala för att ekonomin ska jämnas ut!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...