Outsider Skrivet 13 November 2006 Rapport Dela Skrivet 13 November 2006 Euro vore nog bra,men det skulle vara lite svårt i början att veta vad som är billigt och vad som är dyrt -_- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 15 November 2006 Rapport Dela Skrivet 15 November 2006 Argumenten om att vi inte ska ha euro därför att man inte vill, eller för att man tycker det verkar svårt att vänja om sig, tycker jag bara är löjliga. Man ska tänka som så att vi aldrig haft något annat tidigare när man snackar om att byta. Om vi haft euro hela våra liv och aldrig hört talas om kronan. Tror ni då vi hade velat bytt bort oss från den gemensammare valutan euro? - Jag vet inte. Kanske hade vi då vetat att vi inte har så mycket påverkan på vår valuta, och därför beslutar att skaffa en egen. Dessutom så tror jag det är viktigt med en egen valuta för landet - kultur, historia. Nästan hela grejen som det varit för mig att åka utomlands, är iaf att få använda utländska pengar. Det är en liten del av attraktionen att komma så långt bort från det vanliga som möjligt. Att ha kvar kronan tror jag kan behålla svenskheten med sverige, och kanske locka de där tre extra turisterna per år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Andersffs Skrivet 6 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Augusti 2007 Argumenten om att vi inte ska ha euro därför att man inte vill, eller för att man tycker det verkar svårt att vänja om sig, tycker jag bara är löjliga. Man ska tänka som så att vi aldrig haft något annat tidigare när man snackar om att byta. Vill och vill, det är en bra idé men vi förlorar på det. Om vi haft euro hela våra liv och aldrig hört talas om kronan. Tror ni då vi hade velat bytt bort oss från den gemensammare valutan euro? - Jag vet inte. Kanske hade vi då vetat att vi inte har så mycket påverkan på vår valuta, och därför beslutar att skaffa en egen.Jo det skulle vi, för att våra pengar skulle försvinna.Idén är att öppna handeln & hjälpa varandra. T.ex, de rika länderna får betala in & det fattigare får pengar. Dessutom så tror jag det är viktigt med en egen valuta för landet - kultur, historia. Nästan hela grejen som det varit för mig att åka utomlands, är iaf att få använda utländska pengar. Det är en liten del av attraktionen att komma så långt bort från det vanliga som möjligt. Att ha kvar kronan tror jag kan behålla svenskheten med sverige, och kanske locka de där tre extra turisterna per år.Det har du rätt i ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Crys Skrivet 12 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2007 Låter varken bra eller dåligt för min del. :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 12 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2007 Först så ville jag ha euro, men nu vet jag inte... Det finns ju så mycket negativt med det, också... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tuskarr Skrivet 12 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2007 Först så ville jag ha euro, men nu vet jag inte... Det finns ju så mycket negativt med det, också... Jo, det är samma här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 14 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2007 Men... Det verkade ju så bra först, ju! Vi skulle ju få samma valuta som så många andra länder har, och slippa växla pengar i ett kör! Men sen, att allting blir dyrare då, och att vi inte kommer få nån som helst kontroll över valutan, fick mig att tänka till... Ändå, är jag fortfarande ganska positiv till det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 16 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2007 Kommer bli jobbigt och iof så är det ju mäktigt att vara några av dom som har kvar sin egna vaulta ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst AndersA Skrivet 19 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2007 Men... Det verkade ju så bra först, ju! Vi skulle ju få samma valuta som så många andra länder har, och slippa växla pengar i ett kör! Men sen, att allting blir dyrare då, och att vi inte kommer få nån som helst kontroll över valutan, fick mig att tänka till... Ändå, är jag fortfarande ganska positiv till det. Nej, allting kommer ha samma pris. Eftersom de rika länderna ger pengar till de fattigare så att ekonomin jämnas ut & det gör så att vi blir tvugna att betala för att ekonomin ska jämnas ut! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 19 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2007 Först så ville jag ha euro, men nu vet jag inte... Det finns ju så mycket negativt med det, också... Jo, det är samma här. Finns mest positiva saker dock, jag ser inget negativt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Joinapolarn Skrivet 20 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Augusti 2007 Nämen nu får det vara nog!Lite självständighet ska vi väl få ha! Kronan är ju snart det ända vi har kvar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst JohanFoppa Skrivet 20 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Augusti 2007 tycker vi borde ha kvar kronan.... ps Xade kolla på joinapolarns signatur, är inte det där reklam är jag en häst Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.