Hoppa till innehåll

Olagligt Att Ladda Ner


nr.7
 Dela

Rekommendera inlägg

Att ladda ner olagligt eller köpa sakerna det är som att jämföra att ha bredband lr modem. Man tjänar direkt om man laddar ner 2 dvd filmer istället för att köpa dom.

En fråga: Är det olaglig nerladdning om jag laddar ner typ en dvd-film av någon och jag betalar 1öre?  ;)

 

Du får inte ladda ner något alls. Det spelar ingen roll vem som får pengarna om det inte är skaparna av verket.

 

Någon trodde att den nya lagen är här bara för att skrämmas. Det kanske den är till en liten del. Men den största orsaken till lagen är EU. De krävde att Sverige skulle ha denna lag.

 

Chansen att åka dit av nedladdning är inte alls stor. Polisen har bättre saker för sig och vad jag hört får man inte logga ip (alls?). Och om de inte loggar ip kan de inte se vem du är.

 

Någon nämnde tidigare att man bara kunde formatera sin hdd om man blev påkommen. Det hjälper inte särskilt bra. I alla fall inte om man har Windows som OS. Windows raderar inte filerna. Utan gör dem bara oläsliga för Windows. Man kan återskapa allt på hdd efter en formatering. Om man skriver över filerna så går de inte att återskapa. Så formatera eller bara radera alla olagliga filer och sen skriva över platsen med nya filer (lagliga då förstås) funkar bra. Men som sagt är chansen att åka dit extremt liten så det är inget att oroa sig över ;)

 

Hoppa gärna på diskussionen om fildelning under kategorin Debatt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 113
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Fatosh

Epaaj. I Dc++ kan man se andras IP adresser.

 

Nr.7

APB kan inte stämma Brunbjörn för att han sa det om dem... Han får tycka vad han vill. Det är som att dem säger vi hatar Fildelare.

 

wångö bara för att man är uppkopplad i en tysk hub betyder inte det att din bredbands leveratör blir tysk.

 

Spelar ingen roll om man laddar ner från utlandshub hjälper inte.

 

Är kazaa svenskt eller(Om nån mod eller admin ser att jag bröt mot regel så ge mig inte en varning. Jag vet inte om man inte får nämna ordet eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ju det att priserna har blivit så höga att man laddar ner istället+att det är lättare.  :gitarr:

 

Ja det kan jag nog hålla med om, spelet borde kosta mellan 29kr - 129 nå sånt som max, så skulle man ju köpa, men spelen här i stan är ju 500+

 

Många laddar ju ned.. så.. Sänk priserna xD,

 

Vi borde göra e blanket typ, sätta upp utanför spelbutikerna vi har i stan och skriva "Sänk priset" eller nå sånt <_< Men det skulle dom nog inte gå med på men hehe :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mega99

[CITERA]

Är kazaa svenskt eller(Om nån mod eller admin ser att jag bröt mot regel så ge mig inte en varning. Jag vet inte om man inte får nämna ordet eller inte.

[/CITERA]

 

Detta är ju en tråd om olaglig nerladdning.

Vi har nämt "Bittorrent", "BitLord", "Kazaa" OSV...

Och ingen har blivit varnad!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ville bara uppmärksamma till er att det nu är olagligt att ladda ner.

Själv tycker jag det är tråkigt...Många kommer att göra det ändå.

Vad tycker ni om denna lag?  :blink:

 

 

Dom kommer ju inte komma o knacka på ens dörr så det e ju lungt. Men om de 2 som sitter i domstol blir fria så kommer man inte åka fast om man laddar ner!....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Fatosh

Jag tror man fick inte ladda ner copyright skyddat material tror jag det var så.

 

[EDIT]Ja APB gör olagliga saker dem försöker spåra en med IP adressen och scanna datan.

Redigerat av Fatosh
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min åsikt är att om spelbolagen sänker priserna kommer både dem och konsumenten tjäna på det. Eller kanske inte ett enstaka företag blir mycket rikare på det men i helhet kommer det bli mer jämna inkomster mellan spelbolagen eftersom att man kan köpa fler olika spel o det blir mer rättvist. + att då blir det inte lika mycket nerladdningar så att mannen i blå får också ett lättare job. Dumt att en skiva som kostar typ 10kr om ens det att göra kostar 500kr att köpa!

 

För övrigt så håller jag med Brunbjörn om att APB kan ta sig i *****

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst wångö

Min åsikt är att om spelbolagen sänker priserna kommer både dem och konsumenten tjäna på det. Eller kanske inte ett enstaka företag blir mycket rikare på det men i helhet kommer det bli mer jämna inkomster mellan spelbolagen eftersom att man kan köpa fler olika spel o det blir mer rättvist. + att då blir det inte lika mycket nerladdningar så att mannen i blå får också ett lättare job. Dumt att en skiva som kostar typ 10kr om ens det att göra kostar 500kr att köpa!

 

För övrigt så håller jag med Brunbjörn om att APB kan ta sig i *****

 

 

 

exakt ;) . hur ska vi skolungdommar kunna köpa dyra grejjer för bara ca 900 i måmaden ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...