Selene Skrivet 24 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2005 vet inte om det här är rätt ställe att ställa den här frågan men behöver all hjälp jag kan få. En av datorerna som vi har hemma har fått ett virus. Och ingen i min familj vet hur man blir av med virus. Min fråga är om någon vet vad "W32/bannex A" är och hur man i såfall får bort det från datorn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rallypacker Skrivet 24 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2005 Skaffa Ad-aware lr Spybot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 24 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2005 Om du inte har ett antivirusprogram kan du göra så här: Gå in på http://housecall.trendmicro.com/ , tryck på 'Scan Now. It's Free!' och svara på några frågor och börja virusscanna genom den sidan. Det funkar perfekt för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rallypacker Skrivet 24 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2005 Programmen jag nämde är helt gratis och mkt bra! Alltså inga dåliga program. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 24 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2005 Varken Ad-Aware eller SpyBot biter på W32or, dom är ett h*lvete nämligen. Om du tar bort filen med antingen Norton Antivirus eller Panda Titanum, så kommer den tillbax igen, till 100%. Det är alltid så med W32or. Helst ska man ta bort den manuellt på felsäkertläge innan den hunnit smittat viktiga Windowsfiler, om den redan gjort det, går det snabbast att formatera. Men allting är värt ett försök. Ladda ner trial på ett antivirus-program, inte Spyware eller något. Gärna med trojanfeauteres. Scanna hårddisken, skriv upp de smittade filerna på ett papper var de ligger osv, kolla så att dom inte ligger i System32-mappen. Starta om datorn om håll inne F8, och sen väljer du att starta i felsäkertläge. Tar bort den filen som du hittade smittat, om den inte ligger i Windows-mappen. Då blir formatera snabbaste valet om du inte orkar jämföra med andra Windowsdatorer och se om filen finns där oxå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wångö Skrivet 24 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2005 Varken Ad-Aware eller SpyBot biter på W32or, dom är ett h*lvete nämligen. Om du tar bort filen med antingen Norton Antivirus eller Panda Titanum, så kommer den tillbax igen, till 100%. Det är alltid så med W32or. Helst ska man ta bort den manuellt på felsäkertläge innan den hunnit smittat viktiga Windowsfiler, om den redan gjort det, går det snabbast att formatera. Men allting är värt ett försök. Ladda ner trial på ett antivirus-program, inte Spyware eller något. Gärna med trojanfeauteres. Scanna hårddisken, skriv upp de smittade filerna på ett papper var de ligger osv, kolla så att dom inte ligger i System32-mappen. Starta om datorn om håll inne F8, och sen väljer du att starta i felsäkertläge. Tar bort den filen som du hittade smittat, om den inte ligger i Windows-mappen. Då blir formatera snabbaste valet om du inte orkar jämföra med andra Windowsdatorer och se om filen finns där oxå. är de inte så att om man stänger av internet så kommer dom inte tillbaka . men du måste ändå få bort den ! eller nått ? så hade ja de . de va nån win32 fil Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 24 Juli 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2005 Tack för hjälpen, ska prova det! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.