Hoppa till innehåll

Hur Uttalar Du Ordet Kex?


Slasktratt

Hur Uttalar Du Ordet Kex?  

102 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

  • Svar 56
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Katt K'et.. (Bor i norrbotten),, Tycker det låter konstigt me det andra,, :P

 

Jag ä också norrläning så jah säger de me stort K,jah har aldrig hört nån som har sagt tjex.Jag skulle nog as garva om jah hörde nån som sa så.Men om tjex är ett slangord från kex/käx så ser juh inte framtiden ljus ut för sveriges ungdommar i framtiden.Tänk om dom utalar bokstaven "K" som "Tj" helatiden tex. katt=tjatt,kanin=tjanin,kaktus=tjaktus osv.,de skulle juh låta som en alkis som har tagit en sup för mkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men om tjex är ett slangord från kex/käx så ser juh inte framtiden ljus ut för sveriges ungdommar i framtiden.Tänk om dom utalar bokstaven "K" som "Tj" helatiden tex. katt=tjatt,kanin=tjanin,kaktus=tjaktus osv.,de skulle juh låta som en alkis som har tagit en sup för mkt.

 

Det är inte slang. Det är bara så som vissa personer säger. Ingen speciell ålder utan det beror helt på vad man lärt sig som liten.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaså? Jag tycker inte Nyköpingsdialekten låter så vacker på eran Proud Mary-jävel, "Sätt på disten för i h*lvete", det skrattade jag arslet av mig på >_<.

 

 

:P har du någonsin varit norr om jönköping? ifall så pratar resten av sveriges befolknings så, förutom lapparna som inte har ett talbart språk eftersom dom snuttar allt för ofta på dunken, så dom har utvecklat ett språk med flämtningar och vislingar och lite sånt, typ istället för att säga ja, eller hålla me, så drar dom in luft genom munnen ;) dom är inte så dumma dom ser ut :P

 

(föresten så vete f*n vilken "dialekt" "lucas" har i proud mary, trode vi prata rikssvenska i nyköping :huh: den svenskan som legat i grund för 08-slang)

 

Red_fox2 hela universum snurrar inte runt jorden, och jorden är inte platt, bara så du vet ;)

 

(driver)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Wish_Maker

jak e *drar in luft i näsborrarna och pustar ut så det ser ut som en tjur* halv lapp och jag drar inte in luft genom munnen.. eller jo om man säger som jupp så blir det som j:et ett indrag med luft sen upp som typ shcupp ;P men jag drar inte in luft på jupp så ofta bara mamma typ i telefonen: mmhm shcupp ja mm ja ok ja shcupp :P men inte drar jag in luft så där på många andra ord.. och jag snackar inte finska så ni vet :P och har inte renar och renar går inte vilt i stan kanske på vägarna kan man se en och annan springa eller beta.. och snusar inte och dom som snusar tar inte en hand full av snus och stoppar upp under läppen.. eller jo morfar gör det :P sen ger han det som är kvar på fingertopparna till våran hund :P aja det var väll allt jag ville säga

 

Edit, aight?: oj glömde säga att vi går inte runt med såna dära trummor och lapp mössor höga som berg och vi går inte runt med bjällror.. Just nu sitter jag med arm lös t-shirt och svarta jeans och strumpor och kallingar.. och skulle oxo säga att jag gör ganska många :P smileysar : P (jeklar den sista får vara : P för det vart för många smileys : ))

Redigerat av Wish_Maker
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...