Hoppa till innehåll

Event Match

Mikael

Rekommendera inlägg

Kan ni ge mig lite tips hur jag klarar den? Giga Bowser är ju lätt att besegra med Jigglypuff, men sedan får jag stryk av Mewtwo och Ganondorf. När jag har besegrat Giga Bowser brukar jag ha 1-2 liv kvar.

Om bara jag inte vara så himla dålig med Jigglypuff så skulle det vara enkelt att besegra dem.

I alla fall, tips önskas...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag använde mig bara av ner+B. Det är jättelätt att få dom att dö med den. prickade dom alla tre på en gång också så lite tur var det väl kanske. Försök bara så kommer du också att klara det lätt med ner+B.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet ett ganska svårt sätt att få ut Ganondorf, men när man lärt sig det är det lätt! Hoppa upp ( med Jigglypuff ) och flyg över Ganondorf ( inte för nära! ) för då kommer han göra sin B-upp. Då gäller det att flyga in under honom ( du måste flyga bakåt först ) och sen använda B-ner. När han är ute är det bara att ge allt du har på Mewtwo! Lite svårt att förstå kanske, men man lär sig efter ett tag! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...

om du inte bryr dig om någon tid på den event så ska du vara jigglypuff och döda giga bowser sen hoppar du bara från sida till sida mot mewtwo och ganondorf och plockar items och dödar dom med dessa. jag fick en tid på 13 min med denna taktik :D har gjort den på 3 min nu, en annan gubbe att vara är Roy och konterattackera på giga bowser hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ness är bra. Man ska växla mellan B+höger/vänster och B+upp utanför kanten.

PK-Fire gör asmycket skada och man kan använda den massor med ggr utan att dom kommer nära en. Sen är det bara att hoppa utför kanten och skjuta in sej själv genom dom med PK Thunder. Enkelt och effektivt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...