Hoppa till innehåll

Nanotecknik


ELF

Rekommendera inlägg

Jag har på sista tiden blivit farsinerad av nano tecknik och allt som har med robotar att göra. Detta kan vara ett intressant ämne att diskuttera. Jag lägger in alla länkar jag tycker är bra till olika sidor med nano tecknik. Gör det med så kopletterar jag min lista som jag gör så att det blir lätt att hitta för alla.

www.hybridmedicalanimation.com Animationerna är med ljud

www.nanotech-now.com

www.foresight.org

www.kurzweilai.net

www.washingtonpost.com

www.nano-catalog.com

Redigerat av TheDarkElf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det har du ju lite rätt i guggo. Men det jag tycker är intressant är det att nano robotarna kan hjälpa oss att överleva så länga ingen gör dom för smarta så att de lär sig själva lr att man beårdrar dom att döda någon lr börja bryta ner hela jorden :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Tomatketchup

Det har du ju lite rätt i guggo. Men det jag tycker är intressant är det att nano robotarna kan hjälpa oss att överleva så länga ingen gör dom för smarta så att de lär sig själva lr att man beårdrar dom att döda någon lr börja bryta ner hela jorden :(

 

Det är 2% att dom tar över oss,det är enkelt att skjuta ner dom med laser pansarvagn :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

FisharMario jag tror inte vi har tekninken att gör laserpansarvangnar än så men orka bry sig den dagen då det står nån varelse från framtiden eller en främmande planet framför min dörr och mummlar nåt om jordens undergång så kommer jag ändå inte bry mig <_<:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ymphinorx

FisharMario jag tror inte vi har tekninken att gör laserpansarvangnar än så men orka bry sig den dagen då det står nån varelse från framtiden eller en främmande planet framför min dörr och mummlar nåt om jordens undergång så kommer jag ändå inte bry mig <_<:D

 

men vi har inte tillräckligt utvecklade robotar heller, och den tiden det tar att utveckla tillräckligt bra nanorobotar den tiden tar det kanske att utveckla lasepansarvagn.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

FisharMario jag tror inte vi har tekninken att gör laserpansarvangnar än så men orka bry sig den dagen då det står nån varelse från framtiden eller en främmande planet framför min dörr och mummlar nåt om jordens undergång så kommer jag ändå inte bry mig <_<:D

 

hmm......... kanske
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...