Hoppa till innehåll

Dator


forum

Rekommendera inlägg

Hej jag tänkte bygga en ny dator och de här delarna

 

Noname, P4 3.0GHz HT, 512MB RAM, 160GB HDD, DVD/DVD-RW, GeForce4 Ti4200 128MB TV-Out DVI, SB Live, Loudspeakers, 10/100/1000 NIC, 6 USB, Firewire, XP Home,

 

 

 

 

 

 

och nu undrar jag om man kan spela nya data spel på den eller om man ska köpa änu nyare saker ?.

 

tack sam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det tror jag nog du kan... de flesta spel kräver inte jättemycket processor, även om 3 ghz inte är någon monsterprestanda. 160 gb räcker till en hel del spel...

 

128 mb grafikkort kanske är lite om du vill kunna spela värstingspel i framtiden också... men för dagens spel räcker det bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej jag tänkte bygga en ny dator och de här delarna

 

Noname, P4 3.0GHz HT, 512MB RAM, 160GB HDD, DVD/DVD-RW, GeForce4 Ti4200 128MB TV-Out DVI, SB Live, Loudspeakers, 10/100/1000 NIC, 6 USB, Firewire, XP Home,

 

och nu undrar jag om man kan spela nya data spel på den eller om man ska köpa änu nyare saker ?.

 

tack sam för svar

 

Det beror ju på hur bra grafik och hur snabbt spelen ska gå. Du kan nog spela alla spel som fins ute i dag. Men med max på alting så går det nog inte!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...