Gäst Mega99 Skrivet 6 September 2005 Rapport Dela Skrivet 6 September 2005 Hej. Jag har nyss installerat windows xp på en av mina äldre datorer. Nyligen försvann enhet E:\. Jag trycker på mina dokument, och tar fram "roll down" listen. Där står bara D:\ och C:\, men jag har ju inte ens en enhet D:\ på datorn! Någon som ens har nån aning om vad som kan hänt, SVARA! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 6 September 2005 Rapport Dela Skrivet 6 September 2005 E: har väl bytt namn till D: ? Du ska ha två enheter, eller? Och du har två? Kolla om det är rätt enhet som bytt namn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 6 September 2005 Rapport Dela Skrivet 6 September 2005 tror dina enhetr har bytt namn bara, de brukar göra det när man installerar om operativsystem. när man formatterar kan man vänla enhetsbokstav men vid installation kan det hända att alla hårddiskar lägger sig efter diskettstationen och cd läsarna efter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega99 Skrivet 6 September 2005 Rapport Dela Skrivet 6 September 2005 Men när jag väljer d:\ säger den att jag ska stoppa i en skiva. Jag har ju redan lagt i en skiva i det enda uttaget som finns. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Andy999 Skrivet 7 September 2005 Rapport Dela Skrivet 7 September 2005 Jag har följande "Hårddiskar": A: Dikett C: Lokal disk E: Ett minne i datorn (Ingen hårddisk) F: Grafik kort G: --''-- H: Allokerade saker. Har duens kollat om du har en "hårddsik" där ?? E: är vell inte för cd's ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 7 September 2005 Rapport Dela Skrivet 7 September 2005 (redigerat) Jag har följande "Hårddiskar": A: Dikett C: Lokal disk E: Ett minne i datorn (Ingen hårddisk) F: Grafik kort G: --''-- H: Allokerade saker. Har duens kollat om du har en "hårddsik" där ?? E: är vell inte för cd's ?? Hur har du fått ditt grafikkort till en enhet?Vad jag vet är det bara lagringsmedior, som tex olika typer av hårddiskar, cd/dvd-läsare/brännare, som kan vara där. Redigerat 7 September 2005 av epaaj Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 7 September 2005 Rapport Dela Skrivet 7 September 2005 Hade du fungerande enhet E:/ när du installerade Windows? Systemåterställning! Sen kör du i ev drivrutiner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega99 Skrivet 7 September 2005 Rapport Dela Skrivet 7 September 2005 Nu ska detta ämnet stängas. Enhet E:\ hade bara försvunnit från "roll down" listen. Jag fixade det genom komandotolken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.