Hoppa till innehåll

Jultidningar?

Gäst jocke2004

Rekommendera inlägg

Gäst The heroin

Ja, liksom anteckna (på ett papper eller i minnet) vilka "kunder" som man knackat på!!

Dom som snäser åt en eller öppnar inte, kanske inte hemma, ska man försöka återkomma en gång till.

Alltså, det är nog inte alltid samma person som snäser åt en. Det kanske är en annan medlem i familjen som är trevligare och villigare att köpa som öppnar nästa gång.

För att sälja superbra så måste man ju ha stort självförtroende. Man kan också sälja inom släktningar, det är oftare lättare, och även gå runt i skolan.

(Måste varna att vissa skolor inte accteperar det) Men man kan göra det under rasten (om man är villig att offra rasttiden) och fråga lärare man liksom känner och till och med elever vars föräldrar godkänt (observa att eleverna inte också säljer jultidningar :P)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jopp, Jag säljer! Bra tips du hade "Zalzalada". Försöker alltid vara trevlig och det kan vara bra att dra nått litet skämt som har med sammanhanget att göra, Inte en rolig historia, Utan ett skämt. (skillnad)

Jag säljer iallafall för : Fem förlag. Är uppe i grupp 5. *host* tänker kanske köpa för mina egna pengar upp till en annan nivå *host*, Man får ju ändå ihop nästan alla pengar på det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag försöker också sälja till en pocketbike och jag är redan på ''grad'' 7 så det går ju rätt fort och säger dem nej så tipsar jag dem om almenackor. Köper dem fortfarande inte så ger jag inte upp utan fortsätter att packa dem med erdjudanden och tips och tillslut ger dem sej och köper.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I år säljer jag inte, men har gjort tidigare.. Nu känns det lite dumt att komma in till en liten söt tants lägenhet, vara 3-4 huvuden längre och fråga i falsett: "Får det lov att vara en jultidning?". Istället köper jag. 400 spänn åt helsike då jag fick tag i en tidning och rockade loss på seriesidorna. :).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...