Gäst jocke2004 Skrivet 8 September 2005 Rapport Dela Skrivet 8 September 2005 ere nån annan än bara jag jag kommer få en pocketbike som premie och även en mp3 :D nån som har nåt tips som gör det lättare att sälja??? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 8 September 2005 Rapport Dela Skrivet 8 September 2005 Vad sjutton är en pocketbike? :huh: Jag kommer få en liten eldriven kickboard m.m. Ett tips är att vara trevlig, har funkat för mig iaf... :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst jocke2004 Skrivet 8 September 2005 Rapport Dela Skrivet 8 September 2005 POCKETBIKE e en mini motorcykel Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst The heroin Skrivet 8 September 2005 Rapport Dela Skrivet 8 September 2005 Ja, liksom anteckna (på ett papper eller i minnet) vilka "kunder" som man knackat på!! Dom som snäser åt en eller öppnar inte, kanske inte hemma, ska man försöka återkomma en gång till. Alltså, det är nog inte alltid samma person som snäser åt en. Det kanske är en annan medlem i familjen som är trevligare och villigare att köpa som öppnar nästa gång. För att sälja superbra så måste man ju ha stort självförtroende. Man kan också sälja inom släktningar, det är oftare lättare, och även gå runt i skolan. (Måste varna att vissa skolor inte accteperar det) Men man kan göra det under rasten (om man är villig att offra rasttiden) och fråga lärare man liksom känner och till och med elever vars föräldrar godkänt (observa att eleverna inte också säljer jultidningar :P) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad Skrivet 9 September 2005 Rapport Dela Skrivet 9 September 2005 Jopp, Jag säljer! Bra tips du hade "Zalzalada". Försöker alltid vara trevlig och det kan vara bra att dra nått litet skämt som har med sammanhanget att göra, Inte en rolig historia, Utan ett skämt. (skillnad) Jag säljer iallafall för : Fem förlag. Är uppe i grupp 5. *host* tänker kanske köpa för mina egna pengar upp till en annan nivå *host*, Man får ju ändå ihop nästan alla pengar på det ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pollenallergi Skrivet 9 September 2005 Rapport Dela Skrivet 9 September 2005 Jultidningar är ondskans redskap. Jag slår med nöje alla som kommer och knackar på rätt på näsan och hälsar dem snällt att inte komma tillbaka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lundquist Skrivet 9 September 2005 Rapport Dela Skrivet 9 September 2005 Jag har sålt i typ 3 år innan i år o fått ganska bra saker ett år en mp3 ett år en stereo o ett år en cykel ! Fast i år e jag panda försäljare ! Man känar mycket mer på det och hjälper djur ! Men min brossa säljer jultidningar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Link the legend Skrivet 11 September 2005 Rapport Dela Skrivet 11 September 2005 jag försöker också sälja till en pocketbike och jag är redan på ''grad'' 7 så det går ju rätt fort och säger dem nej så tipsar jag dem om almenackor. Köper dem fortfarande inte så ger jag inte upp utan fortsätter att packa dem med erdjudanden och tips och tillslut ger dem sej och köper. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 11 September 2005 Rapport Dela Skrivet 11 September 2005 Haha, bussigt Link. Har också försökt med den metoden, men funkar inte nåt bra... Folk bara säger "NEJ, VI SKA INTE HA NÅT!!!" och så slänger de igen dörren... xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 11 September 2005 Rapport Dela Skrivet 11 September 2005 I år säljer jag inte, men har gjort tidigare.. Nu känns det lite dumt att komma in till en liten söt tants lägenhet, vara 3-4 huvuden längre och fråga i falsett: "Får det lov att vara en jultidning?". Istället köper jag. 400 spänn åt helsike då jag fick tag i en tidning och rockade loss på seriesidorna. :). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 11 September 2005 Rapport Dela Skrivet 11 September 2005 Jag Hinner aldrig sälja. alla säljer före :( Har int sålt någon gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nebbig Skrivet 11 September 2005 Rapport Dela Skrivet 11 September 2005 Näpp, inte då. För hemma på vår gata i stan (Legendarisk Vi På Saltkråkan-replik, om ni inte visste det redan) så finns det en kille som uppfyller stadsdelens behov av jultidningsförsäljare. Och lite till. Tyvärr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.