Hoppa till innehåll

Kärlek & Samlag


Gäst Soffan
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 602
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Radicus

Bja, intresserad av en men jag orkar inte mer.

Hatar romantik nu, efter ett tag tar du allt skit.

Dumpad av en tjej i Fredags, otroligt jobbigt.

Vilken tragedi, vi hade haft en ganska unik relation i minst 6 veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Gäst Forsman

Är numera tillsammans med en 2 år yngre tjej, men är inte barnslig som de flesta i den åldern brukar vara, utan är långt mer mogen.

Jag älskar henne och jag vill inte vara för hetsig och brådskande med allt och så vidare, jag vet ju inte riktigt vad hon vill. Och jag skulle känna mig som en triangelartad ekorre om jag mot all förmodan skulle våga fråga henne.

Vem ska egentligen ta första steget? Är det killen som bär ansvaret eller hur är det? Snälla hjälp mig. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Första steget är att säga vad man själv tycker. Sedan frågar man. Nu för tiden är det oftast inte bara killen som har hela ansvaret, man har lika mycket ansvar. Om du vet att hon är en blyg person så kan det nog vara lättare för henne att du frågar, om det är tvärtom så kanske du får ta och vänta på att hon frågar helt enkelt. ;)

Beroende på hur du frågar så kan hon tycka att du är romantisk eller ett rent svin, så tänk på hur du säger och frågar något! Det är aldrig bra att vräka ur sig saker hur som helst, spelar ingen roll vad det gäller. ;)

 

Min kille är väldigt försiktig, nästan för försiktig tycker jag, men jag förstår mycket väl varför han är det. Så oftast är det jag som frågar först. :P Men det är fint för mig, för jag älskar honom. ^__^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Forsman

Ajaj, *tröstkram*... Hatar att bli dumpad.

 

Draghon! Både hon och jag är blyga personligheter. ;)

Hur ska man fråga någonting, på ett bra sett.

Eller du som är tjej! Vad gillar tjejer hos killar? Vad ska man göra för att få de intresserade? :rolleyes:

 

Jag vågar ju inte vara förhastad som sagt, och jag vill inte såra henne eller någonting, hon är ju 12. Men "ändå inte"...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Känner igen det där om att båda är blyga. Då är det nog enklast att du säger vad du själv känner och tycker, än att försöka få veta hur hon känner. Säg det på ett försiktigt sätt, så slipper du känna att du försöker få henne att göra något.

 

Vad man gillar hos en annan person är helt olika från person till person. Där kan jag inte hjälpa dig tyvärr. ;)

Själv blev jag intresserad av min kille för att han är snäll, rolig och att han bryr sig. Vi blev bästa vänner innan vi blev ihop faktiskt, så det funkar att ta den vägen också!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har länge samlat på mig mod för att fråga en tjej i min klass om hon ville hitta på någonting. Efter att jag hade frågat så greps jag lite av panik när jag tänkte om jag formulerade mig rätt,lät jag som en kossa i målbrottet när jag sade det?Så jag blev ganska förvånad när hon svarade´: ja,och såg glad ut på samma gång (jag frågade om hon ville gå på bio förresten)Men jag vet inte riktigt vad jag ska göra när vi väl är i biografen.

Men jag tänker bjuda henne på popcorn iallafall ;) smart va? ^^.

Draghon,vet du några komplimanger som alla tjejer gillar som inte låter tillgjort?

Jag vill ju inte låta desperat eller något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När det gäller komplimanger så ska man säga det man tycker och inte bara dra upp alla dessa man hört på film, utan gillar man den andres hår så ska man säga att det är fint och då blir det en naturlig komplimang som inte låter på ngt sätt tillgjort.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...