Hoppa till innehåll

Skatter


Champion
 Dela

Rekommendera inlägg

jo och om sossarna kommer att fortsätta regera så kommer skatten bli ännu högre

 

Vi är även en av de få länderna i Europa som får gratis sjukvård, bra vägar och många andra saker...

Skattepengarna går till kommunen så vi ska kunna leva i en bättre miljö, fri sjukvård etc..

De går inte direkt ner i Persson's plånbok om ni tror det. Isådanafall får ni tänka om.

Skattepengarna är exakt samma sak som att handla i en affär, man betalar för att få något, svårare än så är det inte.

Och skatten går även till skolorna, nu går barnen i skolan och dem betalar moms för att gå i skolan och dem kommer även fortsätta betala när du får jobb och blir vuxna!

T.ex i Afrika, hur mycket skatt betalar man där??? Hur bra vägar har dem? Går dem gratis i skolan och får gratis mat där? Får dem gratis sjukvård? Om ni kan svara på de frågorna är ni riktigt duktiga och förmodligen kanske ändrar er åsikt om skattefrågan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 112
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Perisoreus

Det var verkligen bra sagt. Många här säger att socialbidragen borde avskaffas och att alla arbetslösa skall ut och arbeta. Jag kan bara citera (på ett ungefär) en ledarskribent på NSD: "Om man går ut i landets förskolor och frågar vad barnen vill bli när de bli stora får man knappast höra att: När jag blir stor vill jag vara arbetslös och leva på A-kassa."

Väldigt få är nog arbetslösa med flit. Om det bara skulle dyka upp ett jobb som motsvarar deras kompetens skulle de omedelbart ta det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo och om sossarna kommer att fortsätta regera så kommer skatten bli ännu högre

 

 

 

det är dåligt att det finns sånt gratis. det är bättre om egenföretagare har hand om sånt och man betalar för det och inte skatt... jag menar varför ska jag betala för nån annan

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är ett liv bara värt 20 000? vill man leva och vara hel och hållen får man betala för det, men inte via skatt...

 

Nej Capone, ett liv kan inte mätas i pengar. De där 20 000kr var ett exempel. Det kan kosta mer eller mindre. Det som kostar för sjukhus är ju läkarnas löner, verktyg, mediciner, mat och säkert lite annat med. Om man skadar sig allvarlig kan det kosta väldigt mycket. Och det är inte många som har råd med detta, inte ens om man räknar med det de betalar i skatt.

 

Vi säger att en familj är ute och åker bil. Vi har mamma, pappa och tre barn. De krockar med en annan bil (det var andra bilens/förarens fel). Alla i bilen blir skadade, den ena allvarligare än den andre. Sjukhuskostnadera för den familjen kommer att bli väldigt höga. Hur ska de betala detta? Sjukvården kommer ju kosta MINST en årslön. Säkert mycket mer. Vad ska de göra då?

 

Jag skulle vilja avsluta med en fråga till Capone. Är du helt emot skatter eller vill du bara ha en sänkning?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är ett liv bara värt 20 000? vill man leva och vara hel och hållen får man betala för det, men inte via skatt...

 

Bra sagt,Capone, jag vill inte vara dum fast du har haft sa mycket mot Sverige ,om du e misnajd med Sverige,sa kan du flytta. Redigerat av snubben
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...