Xade Skrivet 21 November 2005 Rapport Dela Skrivet 21 November 2005 Den som vill ha nåt gjort pröjsar också Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 21 November 2005 Rapport Dela Skrivet 21 November 2005 skulle aaaaldrig tänka mig att du skulle betala för något någon annan kan göra åt dig :rolleyes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 21 November 2005 Rapport Dela Skrivet 21 November 2005 inte för att jag förstår vad du menar. du skriver inte så tydligt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 22 November 2005 Rapport Dela Skrivet 22 November 2005 Xade, det han skriver är att han inte tror att du någonsin skulle betala något till de som reparerar vägar. Men lilla Xade. Förstår du inte att det inte kan funka? Om ingen vill betala kommer vi åka runt på trasiga vägar. Jag tror ingen vill betala när de vet att bara de betalar och alla andra tjänar på det. Ska några få vänliga själar ute i världen betala alla de miljarder det kostar att laga och bygga nya vägar medan resten av alla människor (över 90%) bara åker runt och förstör vägar men inte betalar för sig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 26 November 2005 Rapport Dela Skrivet 26 November 2005 (redigerat) Jag ville bara påpeka att det är inte staten som tar det mesta av skatten man betalar på intjänade pengar. Ca 2/3 av skattesumman går till kommunen man bor i så att barnen kan gå i skola, äldre människor kan bli omhändertagna, att det finns en brandkår som kan rycka ut vid en brand, att det finns ett bibliotek där man kan låna böcker, att man får vatten och avlopp till sitt hus, att det går en väg el. gata till sin bostad och att köpa upp tomter som man kan planlägga till bostadsområden. Listan kan göras ännu längre. Resten av inkomstskatten går till staten som ser till att det kommer vägar in till kommunen och de är i ett acceptabelt skick, att det eventuellt kommer en järnväg och tåg till kommunen, att det finns en arbetsförmedling varifrån människorna kan hitta jobb, polis m.m. Redigerat 26 November 2005 av Perisoreus Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.