Xade Skrivet 30 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2005 då är vänstern ännu värre... man ska bara lita på de borgliga partierna Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 31 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 31 Oktober 2005 Sverige skryter för jävligt mycket att man får gratis sjukvård,inga skolavgifter,social bidrag osv. Fast igentligen vill dem inte alt det där. Det är den höga skatten som gjort så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 2 November 2005 Rapport Dela Skrivet 2 November 2005 Exakt, jag skulle gärna bli av me de gratis grejerna och inte ha någon skatt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 2 November 2005 Rapport Dela Skrivet 2 November 2005 Moms är även det djävulens redskap. Borde sänkas kraftigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 4 November 2005 Rapport Dela Skrivet 4 November 2005 Jag har fortfarande inte fått något bra svar på vem som ska stå för kostnaderna för tex polis, brandkår, vägar mm om vi slipper betala skatt. Men det förstås...det finns väl inget bra svar på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 5 November 2005 Rapport Dela Skrivet 5 November 2005 Men jag har redan sagt det. Det ska privata företag stå för... tex Bosses brandkår, peters polis osv... (väldigt dåliga exempel men antar att du fattar vad jag menar) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
The Balrog Skrivet 6 November 2005 Rapport Dela Skrivet 6 November 2005 Suger med privat-poliser...Då kan ju vilken j*vla gubbe som helst starta en poliskår! hur f*n skulle det se ut? Sverige hade gått åt h*lvete..ingen som upprätthöll lagen utom Peters polis, jannes polis och bosses polis ( de 2 sistnämda styrs dessutom av maffian) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 6 November 2005 Rapport Dela Skrivet 6 November 2005 Allt, och då menar jag ALLT är bättre än skatter Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 6 November 2005 Rapport Dela Skrivet 6 November 2005 (redigerat) oj, fel tråd Redigerat 6 November 2005 av Guggo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
snubben Skrivet 6 November 2005 Rapport Dela Skrivet 6 November 2005 Jag har fortfarande inte fått något bra svar på vem som ska stå för kostnaderna för tex polis, brandkår, vägar mm om vi slipper betala skatt. Men det förstås...det finns väl inget bra svar på det. Jo,det finns det,jag tycker inte att vi inte ska ha skatt,FAST jag tycker inte att man ska behava bettala skjortan even om e rik,med andra ord,man ska ha skatt fast inte lika hag som Sveriges. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 7 November 2005 Rapport Dela Skrivet 7 November 2005 helt sant, sveriges är sjukt hög. Bäst vore ju utan skatt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 8 November 2005 Rapport Dela Skrivet 8 November 2005 (redigerat) Xade: Och vad har du tänk Bosses brandkår och Peters poliskår ska få in pengar från? Ska de få halva bytet i hittelön när de haffat en bankrånare? Tänk om ingen rånar (eller i alla fall inte tillräckligt många), då går de i konkurs. Samma gäller Bosses brandkår. Ska de ta betalt? 10 000kr för varje släckning och 5 000kr för varje utryckning (utan släckning). Det funkar inte. Jag förstår inte varför ni tror att de som tjänar mycket måste betala så mycket skatt att de knappt kan leva. De tjänar fortfarande mer än alla andra som inte har lika hög bruttolön. Hur blir det med vägarna då? Ska ett privatföretag ta betalt för att man ska få åka på dem? Tullkontroller överallt? Redigerat 8 November 2005 av epaaj Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.