Hoppa till innehåll

Skatter

Champion

Rekommendera inlägg

• Svar 112
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Sverige skryter för jävligt mycket att man får gratis sjukvård,inga skolavgifter,social bidrag osv.

Fast igentligen vill dem inte alt det där. Det är den höga skatten som gjort så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har fortfarande inte fått något bra svar på vem som ska stå för kostnaderna för tex polis, brandkår, vägar mm om vi slipper betala skatt.

Men det förstås...det finns väl inget bra svar på det.

Jo,det finns det,jag tycker inte att vi inte ska ha skatt,FAST jag tycker inte att man ska behava bettala skjortan even om e rik,med andra ord,man ska ha skatt fast inte lika hag som Sveriges.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Xade: Och vad har du tänk Bosses brandkår och Peters poliskår ska få in pengar från? Ska de få halva bytet i hittelön när de haffat en bankrånare? Tänk om ingen rånar (eller i alla fall inte tillräckligt många), då går de i konkurs. Samma gäller Bosses brandkår. Ska de ta betalt? 10 000kr för varje släckning och 5 000kr för varje utryckning (utan släckning).

Det funkar inte.

Jag förstår inte varför ni tror att de som tjänar mycket måste betala så mycket skatt att de knappt kan leva. De tjänar fortfarande mer än alla andra som inte har lika hög bruttolön.

Hur blir det med vägarna då? Ska ett privatföretag ta betalt för att man ska få åka på dem? Tullkontroller överallt?

Redigerat av epaaj
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...