Katt Skrivet 7 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2005 (redigerat) Men man får inte ha samma kod som ett namn på ett object, ljud, sprite o.s.v. T.ex.: Om man har en object som heter boss så får man inte ha koden global.boss. Då blir det fel. Jo, en sak till, det står i hjälpfilen, men jag skriver det endån: += lägger till ett nummer som 1 + 1. -= tar bort ett nummer som 1 - 1. + eller - före =, inte efter. Fattar ni? P.s. koden hittade jag i hjälpfilen. Redigerat 7 Oktober 2005 av Fusk Katten Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 7 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2005 samma som i de flesta programmeringsspråk. då borde väl == vara om du vill ge den ett visst värde direkt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 7 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2005 Nej, då skriver man bara =. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst data-typen Skrivet 11 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2005 tiele seten!!!hallå! off topic >_> Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Goron_ Skrivet 11 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2005 Men är det inte bara att du provar dig fram tills det blir rätt?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Th3 Sh@dow Skrivet 11 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2005 Jag fattar itne ens game maker Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst data-typen Skrivet 12 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2005 OK ny fråga: Jag ska göra en karta med en pansarvagn som man är. när man klarat en nivå så ska den gå framåt o de ska komma ett streck eller prickar efter som man ser hur man har farit. hur gör man? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 12 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2005 Det är ju bara att göra en bild på en karta och en bild på en karta när vagnen har klarat ett rum. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst data-typen Skrivet 13 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2005 jo men den ska ju röra sej Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 13 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2005 Gör fler bilder då! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst data-typen Skrivet 13 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2005 ok jag vet inte om det kommer att bli så lätt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 14 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 14 Oktober 2005 Så du menar att vagnen ska röra sig medans man seplar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.