senig Skrivet 14 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 14 Oktober 2005 (redigerat) Åldersgränsen är en rekommendation d.v.s man får vara 0-17 år för att spela 18+ spel men tillverkarna rekommenderar att man ska vara över 18 för att spelet inehåller våld, svordomar och andra saker. Själv för jag väl spela alla spelen :) är 15 år gammal. Redigerat 14 Oktober 2005 av senig Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad Skrivet 14 Oktober 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Oktober 2005 Åldersgränsen syns på alla spel numera, troligen föräldrar som klagat eller liknande. Vill du smita förbi dem, testa säg att siffran (ex. 18+) är betyget på spelet. :rolleyes: Svårt, Eftersom Både Morsan & Farsan e lite spelintresserade själva (För farsan får jag spela vad jag vill, Men ej för morsan). Men nog har man nått spel som man gömt i datorn och spelar på natten. :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LuddE Skrivet 14 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 14 Oktober 2005 Alltså, går ni med era föräldrar till spelbutiken? (Bwahaha,lmao,lol) Om mina föräldrar visste att spelen jag köper kostar 500+ eller att wow har månadskostnad skulle jag typ aldrig få spela igen.. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zeem Skrivet 14 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 14 Oktober 2005 (redigerat) Jag får spela vad jag vill, men jag spelar inte allt. Jag spelar våld och allt sånt, men gillar EJ snusk/porr spel. Det är riktigt äckligt! Redigerat 4 November 2005 av Tv gamer Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
snubben Skrivet 15 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2005 Jag får spela vad jag vill, men jag spelar inte allt. Jag spelar våld och allt sånt, men gillar en snusk/porr spel. Det är riktigt äckligt! Fy f*n,spelar du spel med det i. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ratchet Skrivet 25 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 25 Oktober 2005 mina föräldrar går stenhårt på åldersgränser, specielt mamma. fasst jag spelar ju barnförbjudet hos kompisar. man kan ju beställa ett spel från internett och säga till föräldrarna: -på internett stog det att det var från 12+ (när det står 16+ på förpackningen) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad Skrivet 25 Oktober 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Oktober 2005 Min mamma också stenhårt på dem. Faktiskt så har man vell nått spel "hemligköpt". Och gömt spelet i datorns dammigaste lilla hörn :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kkthxbye Skrivet 27 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2005 (redigerat) Det var bara en när jag köpte GTA:San Andreas mina föräldrar var skeptiska... en gång ringde min kompis mamma till min mamma och sa att man våldtog personer på GTA .. Det är så jäkla LOL Redigerat 27 Oktober 2005 av ps2_boy Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
vincent_spider Skrivet 27 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2005 Det sägs att GTA Liberty city stories till PSP är från 11 år. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
snubben Skrivet 28 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2005 Det sägs att GTA Liberty city stories till PSP är från 11 år. Skitsnack,det e 18 plus Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
(=Sonic=Master=) Skrivet 31 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 31 Oktober 2005 `det jag inte fattar med åldersgränsen på gta är liksom värför e den så hög? liksom det finns inga monster eller liknande.. man kör runt i bilar och slåss å skjuter och det e 18 åldersgräns. det där super smash brothers melee till gamecube e 3 åldersgräns och där så kan man skjuta och slåss.. dom borrde verkligen sänka åldersgränsen på gta spel till 12 eller 15 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cyper Skrivet 4 November 2005 Rapport Dela Skrivet 4 November 2005 Köpte ut ''The Getaway'' helt själv. Dom sa bara, ''jaha, jag ser att du är under 18?'' Sedan fick jag ringa mina föräldrar, och dom fick bekräfta att jag fick köpa spelet. - slut. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg