Xade Skrivet 27 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2005 Det finns ingen "himmel" man kommer till guds rike som ingen levande varelse kan se. Men jag antar att du var oseriös i ditt senaste inlägg, annars skrämmer du mig verkligen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 27 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2005 visst ser man himmlen när man åker flygplan... annars har den rammlat ner ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tikal Skrivet 27 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2005 man dör och sedan...... finns de inget mer lr de kanske gör de vad vet jag? inte ofta man tänker på de faktiskt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 27 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2005 Guggo: du skrämmer mig också Tikal: det är bara bland de viktigaste frågorna... dessutom finns det liv efter döden Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Star-Basse Skrivet 27 Oktober 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2005 Livet är ett täst om du klarar livet är du stark nog att komma till himmlen. liksom att döda någon gör ej så du hammnar i h*lvetet men han du dödar hammnar där på grund av att han inte klarade av guds täst att överleva. den dag du dör av ålder kommer du till himlen om du blir på körd och dör kommer du till h*lvetet på grund av att du inte klara av livet. men helvet är inget ställe där man briner i all evighet liksom vi som lever nu vi är i h*lvetet. om vi dör av ålder så kommer vi till en bättre värld. om vi dör inan så kommer vi bara tillbacks till dena värld. inge mer snack om det jag tror inte på det men det står i the Book of Mormon Det där låter ganska vetigt än då, men ändo samtidigt dumt, om man tex: blir mördad i sömnen eller något likande så kan man ju inte göra någoting åt det, då tycker inte jag att man ska hamna i h*lvetet ;( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 27 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2005 (redigerat) Vi ses i Nangijala. Hoppas jag. Redigerat 27 Oktober 2005 av Mellanmjölk Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 28 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2005 Guggo: du skrämmer mig också Tikal: det är bara bland de viktigaste frågorna... dessutom finns det liv efter döden Det skrämmer även mig att folk inte fattar när man driver med dem.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
K.K. Slayer Skrivet 28 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2005 Vi ses i Nangijala. Hoppas jag. Jag ser ljuset Jonathan!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 28 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2005 Guggo: du skrämmer mig också Tikal: det är bara bland de viktigaste frågorna... dessutom finns det liv efter döden Det här är ett ämne om Gud, sånt skojar man inte om... det ska man inte göra i debatter i huvud taget Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 29 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2005 Nej, detta är ett ämne om vad som händer när man dör. Att gud har någonting att göra med saken är bara din åsikt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Inside Skrivet 29 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2005 Jag Tror att man återfödds eller blir något Djur Jag skulle vilja bli Varg! Grrr..........:P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst The heroin Skrivet 29 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2005 "Själen" eller vad man kallar det. Människor tänker och har känslor med sin hjärna, som många kallar för sin "själ". När man dör, slutar hjärnan att arbeta och ruttnar eller bränns bort. Då finns det ingen aktivetet kvar i hjärnan, det som utgör "själen". Då är det slut. Hjärnan är bara en organism som sakta förstörs och omvandlas till annat, kanske till jord som en ko äter som ens mamma äter upp. Då kan man inte tänka eller så mer. Det finns ingen "själ". Det något vi människor hittat på för att skilja på det och kropp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.