Baranoi Skrivet 20 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2007 Jag citerar mig själv lite snabbt ("Så visst skulle det kunna leva saker på solen, bara inte av den form vi har här.") och skriver sen: Visst visst. Wikipedia vet mycket om jorden och dess liv, men som alan.shalaji skrev. Det kan kanske finnas antimateriella livsformer, ett bra exempel på sånt är ljus. Dock diskuteras det väldigt mycket om ljus är materia eller ej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 20 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2007 jag skulle inte ta ljus som materia det går ju inte att ta på <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Baranoi Skrivet 20 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2007 Precis som jag sa, det diskuteras mycket. Ett exempel som visar för att ljus är materia är att det påverkas av gravitation. Till exempel böjs solars ljusstrålar runta andra solars kraftiga gravitationskraft. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 24 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 24 Juni 2007 dom sugs desutom in i svarta hål pga den extrema gravitationen. men ska vi gå tillbaka till ämnet? Jag läste en artikel i illustrerad vetenskap om att vikingasonderna kanske hade hittat liv på mars för 30 år sen, men att sonderna hade tagit död på organsimerna genom att hälla vaten på dom. forskarnars teori bygger på att livet på mars inte är uppbyggt av vatten som här på jorden utan att livet på mars är uppbyggt av en blandning av vatten och vätepreoxid eller nåt sånt hette det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
denniz Skrivet 25 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 25 Juni 2007 jag tror att spöken finns men inte aliens B) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FireFox Skrivet 25 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 25 Juni 2007 jag tror att spöken finns men inte aliens B) Heh, jag tror precis tvärtom. ;)Att spöken existerar finns det inga riktiga bevis på, men aliens måste ju faktist finnas, om universum verkligen är oändligt stort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 25 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 25 Juni 2007 det skulle va väldigt konstigt om vi var det ända levande i hela universum :kung: om man skulle bli ett spöke när man dött så skulle ju världen vara full med spöken,överallt efter alla människor som dött. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 26 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2007 (redigerat) hörde nånstans - tvivlar på att det stämmer - att det lever lika många människor på jorden nu som det har funnits människor tillbaka i tiden totalt. Redigerat 26 Juni 2007 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kaktus-Killen Skrivet 26 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2007 (redigerat) hörde nånstans - tvivlar på att det stämmer - att det lever lika många människor på jorden nu som det har funnits människor tillbaka i tiden totalt. ... omöjligt i vilket fall. räkna ihop antalet döda etc så får du garanterat en högre siffra. Och att människor funnits runt hundra-tusen till en miljon år, så.. http://www.madsci.org/posts/archives/oct98...12640.Ev.r.html "The first period extends from the beginnings of humanity to the close of the last ice age about 7000 years ago. For this period there is only a very limited fossil and archaeological record of humanity. The second period extends from about 7000 years ago to about 200 years ago. There is a rich archaeological record for the whole period, and a detailed historical record for the latter part of it. The third and final period covers the last 200 years, for which detailed census records can give us a very reliable population count for most countries. _ Period 1: between 120 million people and 80 billion people!! Period 2: around 5 billion people Period 3: around 10 billion people " Vet inte om det är mer eller mindre rätt, men det har levt garanterat över 6 miljarder människor sen människor utvecklades.. (Billion = Miljard) Redigerat 26 Juni 2007 av Kaktus-Killen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 26 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2007 klart det har levt och även dött mer än 6 miljarder människor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Staejjkarn Skrivet 28 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2007 (redigerat) jag tror att spöken finns men inte aliens B) Jag tror att båda finns även om man inte har bevis på att spöken finns så har man ju inte bevis på att aliens finns men e det ingen här som har sett programmet ''de okända'' där e det ju spöken och det mesta av allt e ju sant i den serien. Redigerat 28 Juni 2007 av Futurama Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 28 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2007 jag tror att spöken finns men inte aliens B) hur vet du det? har du någon källa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.