Hoppa till innehåll

Självmord

Fusion

Rekommendera inlägg

gift kan nog vara ganska smärtsamt. Beror på vilket gift man tar. Jag tänkte mer på att hoppa från hus eller skjuta sig i huvudet

som du sa det beror på vilken gift man tar...det jag menade var det giftet som typ e smärtfritt...såg på tv att det fanns en man som byggde självmords redskap o där visade dom en kvinna som tog livet av sig med gift,dom sa att det var bara att dricka det o sen gå och lägga sig sen e allting slut....smärtfritt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 150
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Okej. Folk begår självmord för att de mår psykiskt dåligt och inte tycker att de har något hopp. Allt känns för jävligt, som om man är ett stort svart hål som ingen bryr sig om och man vill bara att allt ska få ett slut. Oftast är det pga mobbning, sorg, att ständigt bli utsatt för våld etc. etc.

Att komma på en lösning till detta är svårt. Alla fall är olika och måste ses över enskilt från fall till fall. Att inte hålla på att hacka på folk är en bra början iallafall. Ser det ut som att någon är utanför, försök få kontakt med personen. Det är bättre att göra något, även om det är en liten instats än att inte göra något alls.

Xade, NesseN och The Balrog får f*n ta och lägga ner sin lilla disskusion om kvinnor och smärta. Alla tål allt olika mycket. Om jag ser ett inlägg till om detta får den personen omedelbart en varning. Håll en trevlig ton, tack.

Det där O'et var väldigt kamoflerat, i vilket fall. Okej. Redigerat av NesseN
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

då kan man ju lika gärna hoppa från ett tak. tar några sekunder och sedan är det över.

men chansen e större att överleva när man hoppar från ett tak...

o sen tar det kanske några sekunder innan man e död o då e får man så ont så att det känns som om det tar minuter elr nåt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej. Folk begår självmord för att de mår psykiskt dåligt och inte tycker att de har något hopp. Allt känns för jävligt, som om man är ett stort svart hål som ingen bryr sig om och man vill bara att allt ska få ett slut. Oftast är det pga mobbning, sorg, att ständigt bli utsatt för våld etc. etc.

Att komma på en lösning till detta är svårt. Alla fall är olika och måste ses över enskilt från fall till fall. Att inte hålla på att hacka på folk är en bra början iallafall. Ser det ut som att någon är utanför, försök få kontakt med personen. Det är bättre att göra något, även om det är en liten instats än att inte göra något alls.

Xade, NesseN och The Balrog får f*n ta och lägga ner sin lilla disskusion om kvinnor och smärta. Alla tål allt olika mycket. Om jag ser ett inlägg till om detta får den personen omedelbart en varning. Håll en trevlig ton, tack.

Vilket betyder att alla inte tål lika mycket. Hon sa ju det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om ni hade läst det.. så ville jag ta självmord för ett tag sen.. gjorde ett ämne om det.. och nu har jag ju pratat med morsan och våran lärare i skolan. vette f*n varför just läraren..men nu har jag bara såna tankar då och då när jag mår dåigt..annars mår jag prima och är med kompisar.. så ETT STORT TACK TILL ALLA SOM FÖRSÖKTE HJÄLPA MIG FÖRUT!! TACK!! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om ni hade läst det.. så ville jag ta självmord för ett tag sen.. gjorde ett ämne om det.. och nu har jag ju pratat med morsan och våran lärare i skolan. vette f*n varför just läraren..men nu har jag bara såna tankar då och då när jag mår dåigt..annars mår jag prima och är med kompisar.. så ETT STORT TACK TILL ALLA SOM FÖRSÖKTE HJÄLPA MIG FÖRUT!! TACK!! :)

Försökte du ta självmord??

På vilket sätt planerade du att göra det,hoppa från taket eller vadå?

P.S I vilket forum ligger ämnen där du skrev att du ville ta självmord??

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

bara kul att hjälpa :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...