Hoppa till innehåll

Fuska.se I Underläge


Champion

Rekommendera inlägg

Fusion:Joo, du får bort varningen, med hjälp, av ett "ta bort en varningskort". Och, efter man blivit bannad,från fuska.se, så kan man aldrig mer bli medlem, på fuska.se.

 

måste man köpa varnings kortet??

o när man vill köpa den måste man ha fuskaVIP??

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 233
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst jocke2004

Fusion:Joo, du får bort varningen, med hjälp, av ett "ta bort en varningskort". Och, efter man blivit bannad,från fuska.se, så kan man aldrig mer bli medlem, på fuska.se.

 

Man kan, köpa, den utan FuskaVIP, ja.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tveksam till om de som kommer hit en gång och aldrig mer och kanska spammar ner forumet, bryr sig om fm om de inte bryr sig om varningar.

visst kan fm vara ett upphov till spammande, men de som är mer aktiva är för rädda för att få en varning för att spamma. det är mest de som kommer hit en eller två gånger som gör det.

 

tycker ni moddar att det behövs 5 varningar elelr skulle det räcka med 1, 2 eller 3 om de togs bort efter ett tag, säg två månader per varning?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

fler andvändare = mer spam = sämre forum kvalite, exempel .nu, j*vla seg sida, var där i 30 sekunder sen stängde jag av skiten orka den sidan ens, det är bra design på den här sidan och det kan den förbli, och sen är det skönt om dom som får en varning efter en vecka skiter på den här sidan för då blir det högre kvalite också eftersom då rensas dom som inte har något vetigt att säga bort

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag säger bara Suck. Suck, suck, suck.

 

Hur många har läst vartenda ord Trayton och alla andra har skrivit?

Hur många personer i denna tråden har skrivit mer än tre meningar?

Ni som har skrivit mer än tre meningar, har ni sagt något som har med själva tråden att göra?

 

Om ni har lyckats med detta, GRATTIS! Ni är bra medlemmar, ni är de med bra åsikter och klarar av att framföra dem på ett kraftfullt och positivt sätt, oavsett vad innehållet är i ert inlägg.

 

Ni andra är just det jag talade om i mitt förra inlägg. Ni är de personerna som skriver utan att tänka sig för i större utsträckning. Visst, en och annan har kanske en vettig sak att säga och jag kan förstå att det inte är världens bästa språk och sådanna saker då de flesta här trots allt är minderåriga. Men för guds skull... Människor, sluta skriva om sådant som inte har med trådar att göra! Det är en bra start till att få mindre varningar! MINST hälften av alla varningar som delas ut är pga att folk bara skriver något orelaterat i trådar. Jag vill inte påstå att folk är korkade, men skulle det vara alltför svårt att tänka sig för lite, lite innan ni tryckte på "Skicka"-knappen?

Varningarna är till för att folk inte skall spamma hejvilt. Fem chanser tycktes vara lagomt, många chanser till att lägga av, men inte tillräckligt för att man ska kunna göra alltför mycket skada.

 

Layouten på sidan tycker jag personligen är helt okej. Den är knappast råhäftig, men den är inte alltför krävande. Det är en lugn och ren layout som inte skär sig i ögonen. Det är bara jobbigt med en massa färger, häftiga banners och coola klumpiga saker som man inte förstår vad de har där att göra.

 

Nu har jag ej tid för att skriva vidare, men jag återkommer med mer!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

alltså, att denna sida ligger i underläga mot vissa andra tror jag beror på, att vi har många unga medlemmar som bara gör sk. "hjälp mig fort" inlägg. dvs. det saknas kvatlitets trådar. Om någon skapar en bra tråd så blir den oftast "förstörd". I övrigt så tycker jag att avstängnings tiden är alldeles för lång, blir man avstängd en månad pga ett onödigt inlägg så är det lätt att man faller till andra forum. Hela principen bygger på att man måste få medlemmarna att komma tillbaka regelbundet.

 

Layouten är helt ok. inga problem där.

 

I somliga fall tycker jag att moderatorerna låser för mycket. vad är felet med några lek trådar. ? jag tycker att fuska.se borde följa de andra forumens exempel och ha ett lek/frågesports forum där man kan ha sådana trådar. Men natrurligt vis ränsa bort de trådar med konstiga/icke fungerande trådar.

 

En trevligare ton mot varandra på forumet skulle inte vara helt fel heller. Jag vet att jag inte alltid har varit så jätte trevlig (nästan bara i debatt fourmet) men jag har börjat skärpa mig, eftersom jag försöker undivka en ny varning till varje pris. Dessutom så tycker jag att reglerna kan vara lite luddiga. Vad är det ett onödigt inlägg? är "jag håller med ***** " ett onödigt inlägg eller är "# du är dum!!!!! [insert en massa smileys here]" ett onödigt inlägg. Det känns väldigt frustrerande när man får en sådan varning, eftersom man inte kan avgöra om just den moderatorn som får syn på det inlägget kommer tycka det är onödigt eller inte.

 

Man borde verkligen göra något åt "live" funktionen som knappt används. Kanske ta bort ?

 

Sedan så är det helt omöjligt att komma in på forumet vissa dagar och allt går segare än engelsk smörkola....

 

Det är vad jag tycker behövs rättas till här på forumet

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men det är fortfarande svårt att göra om sidan så värst radikalt - admin kan ju inte göra allt. som sagt kan han skaffa medarbetare, men vågar man exempelvis ge ut serverlösen och tillåtelse att modda om hela forumet till någon som du aldrig har sett, inte är 100% säker på vad personen heter, kan, eller hur bra den är på att beara konfidentiell information? det skulle åtminstone inte jag.

men admin har väl kompisar som kan göra det? nja, tveksamt om de i så fall har mer tid än micke, och dessutom lust. ganska få skulle nog vilja ta på sig ansvaret för att ex skriva om ett forum. kanske en inbiten person som verkligen älskar forumet. men då har vi problemet som jag nämnde i början istället.

 

vet inte om det är för att de inte gillar sidan, snarare att de tycker varken eller. och det är just det som är ett av felen! tror inte de tycker illa om sidan såvida de inte kommer från *den mörka sidan* (.nu) men de tycker inte att den är något särskilt och väljer att inte komma tillbaks. det är nog det största problemet och det var säkert det du menade Trayton. frågan är vad ska göras? det gäller snarast att hitta något unikt som ingen annan har, en riktig toppenfunktion.

lunar blev knappast mycket större än sina konkurrenter för att det var bäst från början. nix. det var för att det var de första som marknadsförde sig väl och dessutom hade nya, fräsha funktioner som uppdaterades.

känns som att fuska.se saknar just de nya, fräsha funktionerna som ingen annan har... visst, .nu har ingen "Gör din egen lista på spel" funktion men det känns ärligt talat inte så revolutionerande även om jag tycker att det är en kul och bra funktion för oss som är aktiva här.

 

nästa problem är nog spam och varningar som vissa inte verkar tycka höra till ämnet men enligt mig det är en del i det hela (snälla bli inte sur nu det är forumet och inte vem som skrev vad som vi ska diskutera). let me just xplain.

förutom att vi tappar många nya medlemmar så tappar vi även en del gamla. och de gamla medlemmarna hoppar verkligen inte av efter ett eller två år, eller mer, för att micke exempelvis inte har lagt in en "Gör-ditt-eget-spel" funktion. enligt mig drar de för att:

A. De tycker forumet har spårat ur.

B. De har fått en varning som de tycker är en smula onödig.

 

A. på grund av ex. spam som jag inte har ett bra förslag på hur det ska lösas, kanske annat bestraffningssystem.

B. tror inte nödvändigtvis pga att modden var för sträng, men man kanske inte vet riktigt varför man fick den. det står kanske "§1:11 och lite annat" och då är det inte helt lätt att lista ut. man kan höra av sig till modden om man inte redan känner att "nemen orka fuska man blir ju bara varnad och så är det spam och skit". den medlem som hoppat av som jag snackat mest med fick reda på tråden men inte så mycket mer av den aktuella moderatorn, och kände att han inte ville vara aktiv längre p.ga. det. har du varit medlem i tre år och aldrig åkt på en varning är det rätt jobbigt att åka på en för en liten struntsak - kanske så jobbigt att du hoppar av.

 

lite statistik då till sist:

cirka 7750 medlemmar av totalt cirka 10200 st som reggades efter nov 04 har inte skrivit ett inlägg. av de som reggades efter nov 04 har cirka 550 st skrivit mer än 10 inlägg. jämför med att: cirka 1350 av 5350 reggade innan nov 04 har skrivit mer än 10 inlägg... gah vi fortsätter med statistik av det senaste året istället.

cirka 600 av medlemmarna från senaste året har inte varit aktiva efter en vekca efter reggning.

vi kan väl säga att inte jättemånga lämnar forumet direkt. visst är 600 många men inte så många av 10200. totalt 1600 av alla medlemmar som skrivit något inlägg, har inte skrivit det senaste året.

 

källa: medlemslistan och reservation för felaktigheter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skribenter låter jävligt bra, Det är ganska tråkigt att se samma gamla nyheter dag ut och dag in. Skribenter som kan skriva artiklar om nya spel, Recensioner m.m

 

Enligt mig beror 80% av allt spam på FM och all (ursäkta uttrycker) FMhorning bara för att man ska ha råd med en astuff avatar.

FM är en helt onödig attiralj som i läget bara förstör mer än vad det nyttar. Visst kom jag hit bara för jag ville vinna avatartävlingar och tjäna jättemycket FM vilket jag också gjorde tills jag skänkte skiten till Salzalada.

 

Layouten är skön och jag gillar forumet till skillnad från grannsidans där allt är smått och dant.

 

Varningssystemet är lite lamt, när jag först fick min Varning tyckte jag att Modden i fråga var dum i huvudet och bara ville sätta dit mig. Nu förstår jag att stämningen på forumet skjunker drastiskt pga saker som jag skrev. Det borde finnas vissa regler som skickar en till autoban.

 

Den bästa/roligaste delen av Fuska.se är Debatt där allt går Moget och Bra till. Inget onödigt spamm osv.

 

Moderatorer inriktade till speciella saker hade varit skitbra också, tex någon som hänger mycket på PS2 delen blir moderator där och fixar där medans en Gamecubekille kan hålla sig till Gamecubeforumet och modda där.

Redigerat av Mujo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillar inte idéen av att det är forum moderatorer. Det skulle bara bli massa strul med det. Bättre att skaffa fler moderatorer som moddar på allt.

 

Jag måste nog säga att jag inte alls gillar layouten. Blå/vit är ingen välkommnande färg. Dessutom känns allt så "stort".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...