Hoppa till innehåll

Kodo


Snookis
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 37
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Varför allt snack om exalted exalted exalted exalted exalted exalted. Bli rank 11 i honor system så kan du köpa vilken som helst av hordes eller alliance epic mount för bara 90g :lol:

 

E det så? Om det inte e så så säger jag bara, du e rolig du! Själv kan man rida alla mounts i Alliance. Lr e inte exhalted men bara dwarfs och gnomer kan ju rida stidern aja BTT!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det ska vara så ja... Man får billigare prylar vid högre rank.

Ska iallafall gå i Honor point-butikerna, men det är ju inte säkert att det säljs mounts där för det...

 

 

Det vet jag... Men så mkt jag vet om honor och inte visste att man INTE måste bli exhalted med någon i rank 11 för att köpa typ Kodo som Orc.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag tror det är såhär.

 

Tauren,Orc,Troll,Undead (Liiiite osäker på UD) kan ha Kodo. Men Tauren kan bara ha Kodo..Ingen annan mount.

 

Fel! UD kan ha kodo ;)

 

 

Men nu till felet, tauren kan ha frostwolf varg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jasså..Trodde faktist dom inte kunde det :/ . Har liksom hört nånstans typ "Kodos are the only beasts strong enough to still carr us Taurens"

 

Men visst, jag kan ha fel.

 

 

/EDIT

 

 

"There is but one creature in all of Kalimdor that possesses the strength and stamina to bear a tauren rider into battle: the majestic kodo beast. Swifter and slightly smaller than their wild cousins, kodo mounts nevertheless demonstrate the same resilience and fearlessness found in their untamed brethren, traits that serve them well when bearing their equally resolute riders. It is said that only the most virtuous of taurens can win the affection of a kodo war mount, for these mighty beasts only serve those that approach them with honor and respect in their hearts."

Citat från den officiella WoW sidan. Och enligt den kan Taurens endast rida på Kodos.

Redigerat av Skåningen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Taurens kan ha:

 

Kodo (deras "riktiga" mount)

 

Wolfs (Eftersom Alterac Valley kom med Frostwolf Howler som reward. krävs exalted, kostar 640g)

 

Raptors (I den ganska nya instancen Zul'Gurub kan bossen Bloodlord Mandokir droppa Swift Razzashi Raptor.)

 

Deathcharger (epic mount som kan droppas av Baron Rivendare i Stratholme UD)

 

Tigers (Swift Zulian Tiger från High Priest Thekal i Zul'Gurub)

 

Antar att blizzard inte vill skrämma bort folk från att starta Taurens (/farewell till alla horde druider) så måste dom ge taurens möjlighet att använda dom drop mounts som finns.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jopp... Det har ju folk sagt helatiden.

Om du (vilket du antagligen är, om jag inte minns fel ;) ) tex. är Dwarf, så kan du ju rida på en Mechano Strider utan problem när du fått upp din reputation (rykte) med "Gnomeregan Exiles" till Exalted, via donationer, tungt questande osv.

Planerar själv att ha en Kodo när jag når 60... Hur nu det ska gå till :(

Hittills Honored med Thunder Bluff :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...