Hoppa till innehåll

Tror ni på gud?


RealCS_2
 Dela

Rekommendera inlägg

 

Nu blir jag lite sur på dej. hade du läst mina förra inlägg så hade du förstått! Jag kan inte allt som vetenskapsmännen kan. Jag är nämligen inte någon vetenskapsman. Men eftersom jag är intresserad av detta så vet jag att en asteroid kommer smälla på jorden någon gång vid 2017! Om ni kollar på nyheterna så kunde ni höra den exakta datumet + året (nu vet jag inte om det stämmer med 2017, men ungefär då skulle det smälla).

Och dem mäter med ljus, och den tid det tar för ljuset att komma tillbaka från planetet till jorden kan mätas i hur snabbt asteroiden rör sej mot jorden och kan på så sätt får fram vilket år och ungefärlig datum när asteroiden smäller. Så tro inte att jag babblar strunt här. Om ni inte förstår sånt här, då blir jag verkligen rädd för vad framtiden har att se fram emot, vilka som kommer att ta över dessa smarta människor. Men men, någon måste ju förstå och ge ut budskapet till alla. Se lite på nyheterna, discovery, tidningar, vetenskapliga magasin tec. då garanterar jag att ni vet lika mycket som jag! Och då behöver ni inte fråga, utan bara veta och försöka motverka detta. Alltså, motverka, hur vi ska slippa asteroider som kommer att krocka med jorden? Det är det som är problemet, och om alla tror:"Det kommer aldrig någon asteroid" och struntar i det, ja då får vi räkna in tills vi dör. Lika bra att vara verksam i frågan och bekämpa, istället för att vara negativ och kritisk!! Tror ni judarna kunde be Gud att han hjälpte dem mot nazisterna? Nähe! Och han skiter lika mycket i er nu som då. Så hjälp er själva och andra iställer för att vänta att något som inte finns ska hjälpa er!

 

Tillåt mig att smålé :lol: . Källor på att en asteroid slår ner på jorden 2017, tack.

 

Vakna för tusan.

 

Jag kan ge dej både adress och text om du vill. http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,187400,00.html

 

Asteroid kan träffa jorden

Ta tillvara på dagarna - om 17 år kan det vara för sent.

Hotet kommer från rymden.

Asteroiden 2002 NT7 kan förinta hela kontinenter på vår planet om den fortsätter sin bana mot jorden.

Asteroiden upptäcktes för två veckor sedan av ett rymdövervakningscenter i New Mexiko i USA. För varje dag kommer den allt närmare jorden.

Några säkra uträkningar om, när och var, asteroiden når jorden har hittills inte kunnat göras.

Den färdas ett varv runt solen på 837 dagar och passerar jordens bana vid flera tillfällen.

Om den fortsätter kretsa i samma bana som nu kan den kollidera med jorden om knappt 17 år - den 1 februari 2019.

Asteroiden kommer att vara synlig 18 månader framåt.

Under den tiden ska den hårdbevakas av astronomer. I dag vet de inte ens om den är av sten, järn eller is.

 

Två kilometer bred

Den uppskattas vara cirka två kilometer bred och den färdas med den hisnande hastigheten 28 kilometer i sekunden - fullt tillräckligt för att utplåna en hel kontinent om den slår ner på jorden.

Men risken är mindre än 1 på 100 000.

- Ett föremål av den här storleken kolliderar med jorden en gång på fem miljoner år. När vi får ytterligare information tror jag att vi kan avskriva det här hotet, säger, Donald Yeomans, expert på NASA, till brittiska BBC.

Andra forskare uttrycker liknande åsikter.

- När asteroiden närmar sig får vi hoppas att det som nu ser ut som en möjlig krasch övergår till en nära miss, säger professor Mark Baily.

Men han utesluter inte att det kan bli aktuellt att försöka ändra asteroidens riktning. Om det nu går.

Den svenske astronomen Dan Kiselman tror inte det.

- Men man spekulerar i möjligheten att göra det med hjälp av exempelvis atombomber, säger han.

 

Global katastrof

Vad händer om den slår ner på jorden?

- Jorden kommer inte ur kurs, men det blir stor ödeläggelse i området kring nedslagsplatsen. Massor med stoft kastas upp i atmosfären. Det leder till vinter överallt och felslagna skördar. Alltså en global katastrof.

- Om den slår ner i havet blir det jättevågor. Det är nog värst, om den slår ner i havet. Men det är svårt att säga vad som är sämst ur klimatsynpunkt.

Det går i dag inte att beräkna var på jorden asteroiden 2002 NT7 skulle träffa.

Tidigare i år passerade den avsevärt mindre asteroiden 2001 YB5 jorden på - med kosmiska mått mätt - futtiga 600 000 kilometers avstånd.

Om den träffat jorden kunde den ha utplånat ett medelstort land.

 

 

Men om ni inte har läst, så finns det ännu en nyhet!

 

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,188920,00.html

 

”Asteroiden träffar inte”

NEW YORK. Den amerikanska rymdstyrelsen Nasa har lugnande besked för alla som oroat sig för den där asteroiden som skulle träffa Jorden 2019.

Den stora stenbumlingen - omkring två kilometer bred - utgör sannolikt inget hot mot oss, slår Nasa fast. Det var amerikanska astronomer som upptäckte asteroiden 2002 NT7 den 5 juli i år, och den kallades det allvarligaste hotet från rymden hittills.

 

En till sida:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,188080,00.html

 

Nyheten om asteroiden 2002 NT7 tillhörde inte de trevligare rymdupptäckterna. När den i förrgår blev känd i vidare kretsar var det som jordens baneman – om bara 17 år riskerade den att slå ut hela kontinenter.

De senaste uppgifterna från det amerikanska rymdprogrammet NASA visar visserligen att jorden fortfarande kan träffas av asteroiden 2002 NT7. Men risken är nu reducerad till 1 på 250 000 – vilket betyder att den inte ens är hälften så farlig som tidigare trott. Dessutom säger forskarna att man efter mer exakta beräkningar sannolikt helt kommer att kunna avfärda hotet.

 

Otroligt nära

De senaste uträkningarna visar, enligt tyska Stern, att asteroiden kommer inom 22 000 kilometers avstånd från jorden i februari 2019.

Det skulle i så fall vara otroligt nära med kosmiska mått. Tidigare i år passerade en avsevärt mindre asteroid – stor som en fotbollsplan – på 120 000 kilometers avstånd. Det ansågs då som extremt nära.

2002 NT7 därför förts upp i topp på listan över de asteroider och kometer som specialbevakas. Men Donald Yeomans som leder NASA:s nära-jorden program är inte oroad:

- På något sätt kommer den här att försvinna från risklistan, säger han.

Det var amerikanska forskare som först upptäckte asteroiden den 9 juli i New Mexico – på 135 miljoner kilometers avstånd. Och efter att nu ha gjort över 100 observationer kan man bättre beräkna dess risker.

 

Men det kommer att finnas fler kollisioner, läs:

 

Två kilometer bred

Totalt finns det en kollisionsrisk vid sju tillfällen – 2019, 2044, 2053 och två gånger 2060 och 2078. Från och med nu kommer forskarna att kunna följa asteroiden i över ett år och först då – om den mot förmodan ses som en risk – är det dags att oroa sig.

Man är dock glada över att ha tiden på sig. Vanligtvis tar det dagar innan alla risker med en asteroid eller komet har bedömts. Skillnaden med asteroid 2002 NT7 är att den är betydligt större än vanligt – hela två kilometer bred.

En träff vore därför förödande. Kontinenter skulle förstöras när asteroiden skulle slå ned med kraften från 1.2 miljoner megaton av sprängämnet TNT.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 190
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst -Snake_bite-
"Men risken är mindre än 1 på 100 000"

 

 

Vad orolig jag blir... Men vem vet, gud kanske tycker vi har syndat för mycket och styr in astreoiden i vår kära planet

det är jag osäker på, tror inte han gör det

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

leffe: Tillåt mej att småle :lol: Om inte Gud finns, hur skulle han kunna styra asteroiderna?

Sen finns det flera hot från asteroider i framtiden. + att den missade med bara några tiotusentals kilometer från jorden. Tänk när en träffar? Kommer du fortfarande att småle? Hoppas inte jag iaf., för jag kommer inte le. Och är man duktig i matte och det kommer 250 000 asteroider under loppet av ca 1 miljon år (låt oss säja att det snart är dags för en ny träff), måste 1 träffa jorden så fortsätt småle du.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

leffe: Tillåt mej att småle :lol: Om inte Gud finns, hur skulle han kunna styra asteroiderna?

Sen finns det flera hot från asteroider i framtiden. + att den missade med bara några tiotusentals kilometer från jorden. Tänk när en träffar? Kommer du fortfarande att småle? Hoppas inte jag iaf., för jag kommer inte le. Och är man duktig i matte och det kommer 250 000 asteroider under loppet av ca 1 miljon år (låt oss säja att det snart är dags för en ny träff), måste 1 träffa jorden så fortsätt småle du.

 

Hahaha.. förstår du innebörden av ordet ironi?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

-Snake_Bite-

Inte jag heller men jag vet inte säkert

 

Leffe

Ja om du vill att jag ska skriva i samma stil som du gjorde

 

Ferrie

Du verkar tro nästan allt vad vetenskapen säger. Okej, vissa grejer stämmer, men inte allt. Jag har länge bett om bra bevis mot Gud men har inte fått några. Finns de?

 

Elle889

Moses var en del av Gamla Testamentet. För att israelerna skulle komma tillbaka till sitt ursprungliga land var det tvunget att ske. Tror du inte på berättelserna om Moses blir det svårt att förklara att israelerna flyttade till Egypten men sedan befann sig i Israel igen.

Om Gud är en han, hon, eller ett väsen spekuleras ofta i.

Men man brukar kalla honom för han.

 

Ferrie igen

Gud kanske inte är synlig eller består av en massa väte eller kalcium osv

men han kan mycket väl finnas ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...