Eric_H Skrivet 7 December 2005 Rapport Dela Skrivet 7 December 2005 (redigerat) <span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Pokémon White och Purple</span> Vad är detta? Jag håller på med ett Pokémonspel till datorn. Det ska heta Pokémon White och Pokémon Purple, alltså är det två versioner. Detta är ungefär fuskas tredje längsta tråd, så för att ni inte ska förstöra den så kolla in reglerna längre ner. Vad kan jag hjälpa till med? Just nu är det inte mycket kvar. Det enda som behövs nya sprites, dock inte nya Pokémon, utan tränare mm. Regler 1. Gå INTE off topic! Det betyder att du inte ska skriva något som inte har med ämnet att göra. 2. Börja INTE bråka! Det var ett bråk för ganska länge sen i denna tråden, dock är det ingen som tänker på det nu. 3. Spamma INTE! Det var nära att denna tråd blev låst bara för att några spammade ner hela ämnet. 4. Fråga INTE när spelet är klart! Det var en period då varannat inlägg lydde: "När är spelet klart?" eller "Dröjer det länge till?". Jag vill ha spelkopian! Det är lätt ordnat! PMa mej, och fråga, SKRIV INTE I TRÅDEN, så får ni kopian. Dock kommer alla demoversioner att vara i tråden. Jag har andra frågor PMa mej, eller skicka e-post - [email protected] Redigerat 1 Augusti 2007 av Eric_H Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chilli Skrivet 9 December 2005 Rapport Dela Skrivet 9 December 2005 Hur gör du ett spel? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Eric_H Skrivet 10 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 10 December 2005 (redigerat) Med ett pogram som heter Gamemaker. Om du vill ha det ska du trycka på länken: http://www.gamemaker.nl och sedan ladda ner det. Men åter till ämnet. EDIT: Gjorde fel länk. Jag ändrar den nu. Redigerat 12 December 2005 av Eric H Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nitedo Skrivet 10 December 2005 Rapport Dela Skrivet 10 December 2005 Här är ett förslag på namnet , Pokémon White . Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Overraild Skrivet 10 December 2005 Rapport Dela Skrivet 10 December 2005 Här är ett till förslag: Pokémon Opal. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Eric_H Skrivet 11 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 11 December 2005 Nitedo: Jag ska tänka på det. Bra idé. jannejan: Vilket sammanträffande. Jag som hade funderat på det till ett till eget ´Pokémon spel som jag gör när jag är klar med detta. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nitedo Skrivet 11 December 2005 Rapport Dela Skrivet 11 December 2005 2 till förslag: Pokémon Grey Version lr Pokémon Black Version Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Eric_H Skrivet 12 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 12 December 2005 Gillar nog mer din idé med Pokémon White. Jag tror jag tar det. Men nu ska ni komma in med fusk! Exempel: Var man får alla Master Balls. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nitedo Skrivet 12 December 2005 Rapport Dela Skrivet 12 December 2005 Man kan hitta det i ett labb lr något liknande . Kanske i naturen också t.ex i en skog . Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tomatketchup Skrivet 12 December 2005 Rapport Dela Skrivet 12 December 2005 Skit,jag fick inte komma med Pokemon Purple förslaget ;) Jaja,kanske kan man hitta Master Ball i en grotta. Jag kom på en ganska konstig grotta.En grotta till spelet.Grottan kanske kan heta i någon stil med....Volcano Cave? Man kommer in i grottan,så måste man hitta olika nycklar för att komma till nästa våning.På toppen hittar man Master Ball.Kanske är det en bra idé? Och vad ska fiendegängen(Team Magma t.ex,sånt gäng) heta?Kanske Team Snow? Lycka till med spelet! :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Overraild Skrivet 12 December 2005 Rapport Dela Skrivet 12 December 2005 Jag har två frågor: 1. Kostar det inte mycket att göra ett eget Pokémon-spel? 2. Ska vi hitta på egna Pokémon eller ska vi använda gamla Pokémon? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chilli Skrivet 13 December 2005 Rapport Dela Skrivet 13 December 2005 Sen när spelet är klart skulle man kanske kunna få en kopia av det:) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg