Hoppa till innehåll

Rasism


Gäst DonKeN
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 77
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Apoca:Jag tycker att du är körd i huvudet för att du inte tror på något religon utan någonting som några vetenskapsmän har hittat på!

Det är mitt åsikt,men ifall vi går tillbaka till ämnet,så tycker jag att rasismen borde inte finnas..alltså det är typ "Onödigt"!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är med dig och dina nissar? Visst det e ju självklart att det var en liten sate som vandrade in i afrika från sverige för 50000 år sen och råkade dö ute på slätterna. var tror du vi härstammar från då. Från sydpolen eller?

 

eftersom världen har rört på sig och allt inte ligger som det låg för 30 000 000 år sedan (för 50 000 år sedan så levde våra föregångare neanderthalarna, vi kom först för 30 000 år sedan, homo sapiens, och neanderthalarna är inte dom enda förutom vi som left av människosläktet)... och det kan f*n altså vara lika jäkla stor sanning i det, har du varit och tjeckat under isen på sydpolen eller? och sen så vet jag inte om det där med nissar var för att förlöjliga mig eller bara brist på argument, men det var för att slippa andvända konkreta ord som gjorde allt svårare

 

@Fusion, jag respekterar din åsikt om att du tycker jag är störd, men om du tittar på din argument, att jag går på vad vetenskapsmännen istället för vad någon abreham snubbe har kommit på är väl rätt logiskt, det är inte ofta någon proffet har mer rätt än en vetenskaps man...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att folk inte accepterar andra, och rasism kmr aldrig att försvinna, även om vi skulle utvisa alla invandrare. ~_~

 

På min skola snackades det om "Blattarna mot svenneballarna" :), alla som ville fick vara med, 10-15 invandrare har jag hört, och över 100 svenskar. Invandrarna sprang. Bara ngt jag hört, men ack vad jag tror att det är sant, om man tittar vad som annars kan hända.

 

Just nu är faktiskt skolans värsting en svensk, hallelujah ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tillhör inte rasism och religon ihop på något sätt så varför ber du då oss avsluta det?

 

på min skola ( typ 3400 elever) så kan jag med 100% ärlighet säga att det är tyvärr några invandrare som är dom som är värst, även om det sen finns svenskar som kan va lite crazy så finns det turkar som är värre, alltid, polare blev nitad i fredags av två stycken för han hade blängt lite på dom när dom hade försökt ragga på hans brud, så blänge väl han en gång för mycke, nu har han knäckt näsa och va inne i går för att tjecka huvudet efter spricker för dom stompa honom i huuved, och han har typ minnesluckor så han kommer inte ihåg ett piss från något på hela den dagen typ... kanske finns svenskar som också går på sådär, men i ärlighetens namn så är det f*n nog vanligare bland invandrare att dom går på och kör så...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

På samma sätt som vi diskuterar här om invandrare från bl.a. Mellanöstern diskuterade man mycket på 1970-talet om alla finländska invandrare och då fanns det också vissa som härjade och förstörde. Nu, 30 år senare, kan jag inte se att frågan om finländska invandrare är så livlig för människorna har redan vant sig vid dem och de har börjat komma in i samhället (de som inte har gjort det har flyttat hit till Haparanda och röstar aldrig i några val och lär sig inte svenska, därmed tillhör Haparanda de 5 sämsta kommunerna i landet när man ser till valdeltagandet). Samma sak som med finländarna kommer även att hända med alla invandrare med mörkare hy med tiden när de ursprungliga invandrarnas barn och barnbarn lär sig svenska och börjar komma in i samhället. Det kan visserligen ta lite längre än det tog för finländarna, för de mörkhyade invandrarna har det utseendemässigt svårare att bli accepterade av det svenska samhället och deras annorlunda seder har många också svårt för sig att förstå.

 

 

Apoca: Det var inte lite elever på din skola. I min skola är vi "bara" 320 stycken från förskolan till nian.

Redigerat av Perisoreus
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sant, men om de mörkhyade gifter sig och får barn med svenskar så blir ju barnen "vitare" för varje generation, så efter ett antal generationer kommer det vara svårare att skilja vilka som är från invandrar släkt. Jag har en kompis med en indisk pappa och en svensk mamma, och han är inte speciellet mörkhyad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det han som kommer ifrån Indien?

Eftersom det finns folk i Indien som är ganska mörkhyade,men när man jämför dem med afrikaner,då är det som dem har en egen färg alltså Inderna,dem är typ bruna fast afrikaner är ju mycket mörkare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...