Hoppa till innehåll

Nytt Parti


Dellamorte
 Dela

Rekommendera inlägg

men tänk efter igentligen. det är väldigt många som fildelar och det är väl klart när man kan få det gratis istället för att köpa en skiva i affären. men det finns fortfarande många som köper skivor istället för att ladda ner dom. men om alla människor skulle gå över till att ladda ner så var ska artisterna få pengar ifrån? då är det ingen som tjänar pengar på att vara artist och ingen vill va det längre. alltså skulle vi inte få någon musik och det vore väl ändå rätt hemskt? :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Samtidigt blir jag glad... Samtidigt blir jag smått bekymrad. Tycker det faktiskt inte borde finnas något sådant parti alls. Om det kommer in så kommer ingen av artisterna, regissörerna, Låtskrivarna och alla de andra som jobbar inom Media inte få ett skvatt.

Så varför kanske inte sänka priset istället?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om det kommer in så kommer ingen av artisterna, regissörerna, Låtskrivarna och alla de andra som jobbar inom Media inte få ett skvatt.

Så varför kanske inte sänka priset istället?

 

Artister tjänar grymt mycket pengar på konserter, reklam , klädesmärken osv. Samma sak med filmer o andra "produkter" inom media. Att alla människor skulle gå över till att ladda ner filmer och musik är inte särskillt troligt. Nedladdning har sina för och nackdelar. Dock så finns det inga nackdelar för mig som laddar ner. Vi sägger så här, när man laddar ner musik så vågar man testa ny musik, dvs något band man kanske tidigare inte har hört. Man kanske fastnar för deras musik och fortsätter att lyssna på dom. Man blir alltså ett sk. f*n. Man kanske köper biprodukter, går på konserter osv. Däremot om man inte hade tillgång till nedladdning så hade man kanske inte vågat köpa denna skiva för 180kr.

 

Själv så tycker jag att det är otroligt naivt att tro att ett sådant här parti kommer vinna. Upphovsrättslagen är något bra och kommer med största sannorlikhet aldrig att försvinna. Själv så har jag inte alls märkt av att det har blivit olagligt att ladda ner upphovsrättsskyddat material. Köper aldrig musik, går dock på många konserter , köper tröjor och posters. Laddar ner dom flesta filmer men har inte slutat gå på bio för det. Köper också en del filmer när priset är rimligt.

 

Så som det ser ut i dagens läge så tror jag inte att det påverkar artister,skådespelare mm. att man laddar ner. Jag menar ett par miljoner mindre för Britney Spears spelar nog inte så stor roll.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Avskaffandet av upphovsrättslagen vore en katastrof. Om man tänker sig att man själv kommit på någon revolutionerande upptäckt och så finns det ingen upphovsrättslag. De flesta har inte kapital att börja tillverka denna vara och om man skulle kontakta någon som har det kan de stjäla idén och hävda att den var deras egen. Det leder bara till att människor väljer att skaffa patent på sina uppfinningar utomlands. Då går Sverige miste om en enorm resurs vilket på sikt även skadar den svenska ekonomin. Inga företag vill satsa i Sverige när de vet att kopior på deras produkter säljs i hela Sverige till halva priset.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...