Cyper Skrivet 31 Mars 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 31 Mars 2006 Har nog tränat lite för hårt på drops. Har fortfarande lite ont i knäna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skinnpytte Skrivet 31 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 31 Mars 2006 Grym den där Russian climber var :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cyper Skrivet 7 April 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 7 April 2006 (redigerat) Grym den där Russian climber var :o Jaa, grabben där är duktig. EDIT: Ska fara till en ws nu I påsklovet! Redigerat 14 April 2006 av Cyper Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Darkdevil Skrivet 16 April 2006 Rapport Dela Skrivet 16 April 2006 har aldrig hört talas om det men det verkar ganska häftigt men jag skulle aldrig få göra det för farsan och så är jag rätt klantig så jag skulle nog hammna på sjukan om jag försökte klättra på hustak Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 16 April 2006 Rapport Dela Skrivet 16 April 2006 Jag kan då säga att man har mer nytta av Parkour än de felsta andra sporter. Jag har intet testat, men skulle vilja. Det jag menar är att. Man får ju samma kondis som i andra sporter och man får även bättre balans. Man tränare sinnena bättre. För man måste ju hålla reda på hur och var man ska t.ex. landa för att inte skada sig. Man har mer nytta av det om en snut börjar jaga än. Då är det bara att skutta på så kommer man undan. Man kanske inte kommer undan, men man har så mycket bättre schans till det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 16 April 2006 Rapport Dela Skrivet 16 April 2006 Till Cyper: Hur tränar du hoppar du över räckel lr nåt sånt..?? Vill gärna ha lite tips. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 17 April 2006 Rapport Dela Skrivet 17 April 2006 Jag tycker att det är jätteroligt att köra Le Parkour. Brukar klättra på våra skolbyggnader, många av byggnaderna är inte så jättehöga men vill inte ställa alldeles för höga krav på mig själv. Det är ganska roligt att klättra på tak och hoppa från tak till tak om mellanrummet inte är för stort i mellan dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dretskit Skrivet 17 April 2006 Rapport Dela Skrivet 17 April 2006 (redigerat) Jag har bara sett det på tv någon gång men jag har aldrig testat det själv. Det ser faktiskt ut att vara ganska roligt. Redigerat 18 April 2006 av Corpsegrinder Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mîhker Skrivet 17 April 2006 Rapport Dela Skrivet 17 April 2006 NesseN (och alla andra): läs första meningen här. <---länk om du inte förstod :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 17 April 2006 Rapport Dela Skrivet 17 April 2006 NesseN (och alla andra): läs första meningen här. <---länk om du inte förstod :P Good one Mîhker..!!Hur tränar ni om ni tränar..??? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 17 April 2006 Rapport Dela Skrivet 17 April 2006 Jag vågar knappt lägga mig i om det ska kallas för sport eller fritidssysselsättning. Spelar det någon roll igenligen? Iaf, Le Parkour e så j*vla kul. Det är nyttigt för kroppen (tills man råkar skada sig allvarligt) du tränar styrka, kordination, balans osv. Man bygger även upp ett grymt självförtroende, och tänjer på sina gränser. Höll på med det hela förra våren/sommaren. Började bli rätt duktig och vältränad (I like that) men slutade när hösten kom. Att hålla på när allting e halt e galet :P Det största problemet var dock att hitta tillräckligt bra ställen.. Som man ser i videon (som Cyper postade) har ju snubben letat fram ett par riktigt smaskiga ställen i en skön förort skulle jag tro. Jaha, har ni skadat er någon gång? (allvarligt) Och isåfall hur? Och vad är det farligaste hoppet ni gjort? Själv har man bara lyckats skada ett par revben, inget mer än en spricka. Och det farligaste hoppet? Ja.. En gång åkte jag ner för en stålvajer med en kedja runt om som jag höll i, från ett 20-25 meters lager.. Fick upp en j*vla fart när jag väl var nere vid marken och.. Ja :P Ett annat var nog när jag droppade 7 (vi mätte) meter ner på en gräsmatta Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 17 April 2006 Rapport Dela Skrivet 17 April 2006 Jag vågar knappt lägga mig i om det ska kallas för sport eller fritidssysselsättning. Spelar det någon roll igenligen? Iaf, Le Parkour e så j*vla kul. Det är nyttigt för kroppen (tills man råkar skada sig allvarligt) du tränar styrka, kordination, balans osv. Man bygger även upp ett grymt självförtroende, och tänjer på sina gränser. Höll på med det hela förra våren/sommaren. Började bli rätt duktig och vältränad (I like that) men slutade när hösten kom. Att hålla på när allting e halt e galet :P Det största problemet var dock att hitta tillräckligt bra ställen.. Som man ser i videon (som Cyper postade) har ju snubben letat fram ett par riktigt smaskiga ställen i en skön förort skulle jag tro. Jaha, har ni skadat er någon gång? (allvarligt) Och isåfall hur? Och vad är det farligaste hoppet ni gjort? Själv har man bara lyckats skada ett par revben, inget mer än en spricka. Och det farligaste hoppet? Ja.. En gång åkte jag ner för en stålvajer med en kedja runt om som jag höll i, från ett 20-25 meters lager.. Fick upp en j*vla fart när jag väl var nere vid marken och.. Ja :P Ett annat var nog när jag droppade 7 (vi mätte) meter ner på en gräsmatta Har aldrig skadat mej och det farligaste jag har gjort är att hoppa över typ 1,5 m staket och sedan ner 3m i en backe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.